سهام‌داران عدالت با روش غیر مستقیم سود بیشتری می‌کنند

سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: در روش غیرمستقیم با مدیریت دارایی‌ها مردم کمتر در تلاطم‌های بازار سرمایه ضربه می‌بینند و طبیعی است که سود بیشتری داشته باشند.

 اکبر حیدری  درباره تفاوت‌های روش مدیریت سهام عدالت به صورت مستقیم و غیرمستقیم اظهار داشت: روش مستقیم با این فرض شکل گرفته که عده زیادی فروشنده سهم خود هستند اما روش غیرمستقیم با این فرض ایجاد شده که دارایی مردم به درستی مدیریت شود و از محل حفظ این دارایی‌ها مردم سود مضاعفی داشته باشند.

وی افزود: در روش غیرمستقیم با مدیریت دارایی‌ها مردم کمتر در تلاطم‌های بازار سرمایه ضربه می‌بینند و طبیعی است که سود بیشتری داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی دارای سهام عدالت هستند گفت: آنهایی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند نگران آ‌ن نباشند که از حق تقدم‌ها و افزایش سرمایه جا بمانند و شرکت‌های استانی این مدیریت را برای سهامداران انجام می‌دهد اما مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت برگزیدند مکررا باید مراقب این موارد و مسائل باشند. از سوی دیگر وصول سود به صورت یکپارچه برای غیرمستقیم‌ها رخ می‌دهد و به حساب افراد واریز می‌شود.

سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ادامه داد: مالکیت مردم نسبت به مدیریت سهام خود در روش غیرمستقیم مانند روش مستقیم خواهد بود با این تفاوت که در روش مستقیم برای افراد موانعی هم وجود دارد.

حیدری تاکید کرد: امکان واگذاری سهام عدالت به منزله تشویق مشمولان به واگذاری آن نیست چرا که ارزش سهام هر روز در حال افزایش است. سود مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند بیشتر خواهد بود چرا که به سهام شرکت‌های استانی پروژه‌های سودآور کلان ملحق می‌شود که سود عملکرد و ارزش افزوده آن به سهامداران می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *