سهم استان از تسهیلات ویژه مشاغل کرونازده افزایش یابد

استاندار گیلان در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار افزایش سهم منابع اختصاصی تسهیلات حمایتی دولت از مشاغل آسیب‌دیده کرونا در این استان شد.

 ارسلان زارع در دیدار با دکتر محمد شریعتمداری اظهار کرد:گیلان در زمره اولین استان‌هایی بود که بیماری کرونا در آن شیوع یافت و به دلیل ساختار اقتصادی خاص استان که عمدتا بر خدمات به‌ویژه در بخش گردشگری و صنوف وابسته است، آسیب دوچندانی به فعالان بخش خصوصی در گیلان وارد آمد.

وی حمایت دولت در قالب تسهیلات کم‌بهره توسط بانک‌های عامل را فرصت مناسبی برای جبران بخشی از ضرر و زیان وارده و کاستن از حجم مشکلات بخش خصوصی دانست.

زارع افزود: حجم مراجعات بنگاه‌های آسیب‌دیده برای استفاده از تسهیلات بالا و لازم است منابع اختصاصی به استان برای پوشش متقاضیان تا میزان ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار گیلان گفت: یکی از سیاست‌های اصولی و موفق دولت در کاهش مهاجرت و افزایش ضریب اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک، خط اعتباری تسهیلات صندوق توسعه ملی در قالب اشتغال پایدار روستایی بوده که سهم استان از محل این تسهیلات در چهار مرحله ابتدایی به کلی جذب شده است.

وی از وجود ۵۰۰ میلیارد تومان طرح تایید شده در بانک‌های عامل خبر داد و اضافه کرد: به منظور رسیدن به اهداف توسعه‌ای استان همچون صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، بوم‌گردی و واحدهای کسب و کار کوچک روستایی، خواستار دستور تسریع در ابلاغ مرحله پنجم تسهیلات روستایی و اختصاص حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به طرح‌های آماده پرداخت گیلان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *