۴ سناریوی نتانیاهو برای اشغال کرانه باختری

منابع صهیونیست اعلام کردند نخست‌وزیر رژیم و رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی ۴ سناریو برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری را به وزیر جنگ و وزیر خارجه این رژیم ارائه کرده‌اند.

برخی منابع که در نشست سران رژیم صهیونیستی حضور داشتند اعلام کرده‌اند نتانیاهو و رئیس پارلمان صهیونیستی، ۴ سناریو برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری را به وزیر جنگ و وزیر خارجه رژیم اشغالگر ارائه کرده‌اند که این سناریو‌ها از اشغال ۳۰ درصدی کرانه باختری تا اشغال نمادین فقط بخش‌هایی از آن را شامل می‌شود.

این منابع می‌گویند تمام سناریو‌ها روی نقشه به صورت تصویری ارائه شد، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یاریو لِوین، رئیس پارلمان این رژیم، به بنی گانتز، وزیر جنگ و گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم اشغالگر نگفتند که کدام سناریو را ترجیح می‌دهند.

گانتز و اشکنازی در این نشست تاکید کردند که با اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری که ساکنان فلسطینی دارد، مخالف هستند. آن‌ها همچنین با طرح اشغال بدون ارائه حق برابر به فلسطینی‌ها برای زندگی کردن در آن مکان‌ها، مخالفت کردند.

گانتز و اشکنازی در این نشست خواستند که هر طرح اشغالی که قرار است اجرا شود، یکجانبه نباشد بلکه ذیل چارچوب دیپلماتیک وسیعتری باشد که در آن فلسطینی‌ها نیز مابه‌ازایی دریافت کنند.

منابع مذکور همچنین توضیح دادند که این نشست بدون نتیجه خاص یا پیشرفت معناداری پایان یافت و قرار است طی روز‌های آینده باز هم رایزنی‌های بین نتانیاهو، گانتز، اشکنازی و لوین برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *