هجوم ویلاسازان به استان گیلان / استان را به ویرانه تبدیل کرده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: شاهد هجوم ویلاسازان به استان گیلان و ساخت و سازهای غیر مجاز در نقاط مختلف هستیم و ویلاسازان گیلان را به ویرانه تبدیل کرده‌اند.

 آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ماسوله با وی با اشاره به قدمت تاریخی بالای این شهر اظهار داشت: این شهر تاریخی با جاذبه‌های گردشگری و قدمت تاریخی خود همواره یکی از مناطق گردشگری استان گیلان محسوب می‌شود و مسافران زیادی از مناطق زیبای آن دیدن می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به مهاجرت برخی از بومیان شهر ماسوله به مناطق دیگر به‌دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: باید سعی شود که محرومیت‌های این منطقه برطرف شود و جذب گردشگر با حفظ بافت تاریخی شهر بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین‌خواری موقعیت بسیار بدی را در استان گیلان ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: همه مسئولان استان وظیفه دارند که برای مبارزه با زمین‌خواری در این استان خوش آب و هوا اقدامات جدی انجام دهند و از این پدیده شوم جلوگیری کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تغییر بافت تاریخی ماسوله مانع ثبت جهانی آن می‌شود بیان کرد: حفظ بافت تاریخی شهر ماسوله در عین فراهم کردن زیرساخت‌های رفاهی و عمرانی برای مردم این منطقه باید مد نظر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با انتقاد از ساخت و سازهای بی‌رویه در این استان اظهار داشت: متاسفانه شاهد هجوم ویلاسازان به استان گیلان و ساخت و سازهای غیر مجاز در نقاط مختلف هستیم و ویلاسازان گیلان را به ویرانه تبدیل کرده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه شهرهای تاریخی در جذب توریست و گردشگر به استان گیلان نقش با اهمیتی را ایفا می‌کنند اظهار داشت: ماسوله پیشانی گردشگری گیلان محسوب می‌شود و باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها در این شهر میزان ورود گردشگر و همچنین سطح رفاه مردم بومی آن را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اولویت قرار دادن برنامه‌های فرهنگی در ماسوله عنوان داشت: از مسئولان شهر ماسوله به‌ویژه شهردار و اعضای شورای شهر می‌خواهم که با حفظ وحدت و همدلی مشکلات این منطقه را برطرف کنند تا امکانات رفاهی بیشتری برای مردم فراهم شود.

یوسف نیرویی شهردار ماسوله نیز در این دیدار با اشاره به موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی این شهر خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۵۴ ماسوله ثبت ملی شد اما هنوز ثبت جهانی آن اتفاق نیفتاده است که امیدواریم با رفع موانع موجود شاهد این رویداد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *