سنجش سلامت اولی ها از مرداد و پیش دبستانی ها از مهر در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در گیلان از اول مرداد ماه و پیش دبستانی از اول مهرماه انجام می شود.

نادر جهان آرای  در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی در گشایش پایگاه های سنجش  سلامت در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان گیلان در رشت افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی ها در گیلان از اول مرداد ماه در ۳۰ پایگاه ثابت در شهرستان های مختلف استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه نوبت دهی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اواسط تیرماه انجام می شود، اظهار داشت: اولیاء کلاس اولی ها برای دریافت نوبت باید به مدرسه ای که نوآموز خود را ثبت نام کرده اند، مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد:تحت پوشش قرار گرفتن کلاس اولی ها در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اجباری است و پیش بینی می شود که امسال حدود ۳۲ هزار کلاس اولی در این استان تحت پوشش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می شود، اضافه کرد: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌ توانند برای نام نویسی به مدارس مراجعه کنند،  نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها امسال جدای از کلاس اولی ها از اول مهرماه در پایگاه ها اجرا می شود.

کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *