پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه اختیاری است

عباسیان فر گفت: پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه کاملا اختیاری است و رانندگان می‌توانند به هنگام خرید یا تمدید بیمه نامه بدنه این نوع بیمه را برای سقف بیشتر حمایت بیمه‌ها خریداری کنند.

 

 عباسیان فر مدیر کل دفتر برنامه ریزی بیمه مرکزی درباره شرایط پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه به اختیاری بودن این نوع پوشش بیمه‌ای برای  وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: رانندگان زمان خرید بیمه نامه می‌توانند به نماینده و شعبه شرکت بیمه‌ای درخواست کنند که پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه نیز برای آن‌ها لحاظ شود.وی افزود:  اگر رانندگان هم اکنون تمایلی به دریافت  این پوشش  دارند می‌توانند آن را خریداری کنند. افزایش ارزش بیمه تا سقف ۵۰ درصد بیمه بدنه اعم از جزئی و بیمه معادل ۲۵ درصد خواهد بود، به طور مثال؛ یک خودرو مبلغ به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان بیمه به مبلغ  یک میلیون تومان بیمه بدنه شده است اگر ارزش این خودرو از   ۲۰۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون برسد  قاعدتا باید برای این افزایش ارزش رقمی به بیمه‌ها پرداخت کنند، یعنی یک میلیون تومان به یک  میلیون و ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد، اما بیمه‌ها تنها ۲۵ درصد از این افزایش ۵۰۰ هزار تومانی را از مشتریان دریافت می‌کنند.

 

عباسیان فر تاکید کرد: این بخشنامه از سال گذشته (آذرماه ۹۸) اجرایی شده است زمان ابلاغ این بخشنامه  بازار ارز و طلا به ثباتی رسیده بود و در نتیجه اقبال کمتری برای خرید این بیمه‌های تکمیلی مشهود بود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی بیمه مرکزی تاکید کرد:، اما این روز‌ها نوسان ایجاد شده در بازار‌ها مردم را به سمت خرید بیمه‌های تکمیلی سوق داده است و می‌توانیم ادعا کنیم استقبال مردم با توجه به اختیاری بودن این نوع بیمه از سال گذشته بیشتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *