علی‌قارداشی: به کادر فنی تیم‌های ملی تنیس روی میز پاداش می‌دهیم، نه حقوق ثابت/ به دنبال پشتوانه‌سازی هستیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: یکی از اهداف‌مان در انتصابات اخیر برای تیم‌های ملی، پشتوانه‌سازی برای مربیگری است و امیدوارم به این هدف دست پیدا کنیم.

 فدراسیون تنیس روی میز اسامی سرمربیان و مربیان تیم‌های ملی مردان و بانوان در رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و هوپس را معرفی کرد. یکی از مسائلی که در گذشته وجود داشت، وجود فقط یک سرمربی در تیم‌های ملی بود و در واقع فقط یک فرد مسئولیت را بر عهده می‌گرفت و اگر قرار بود یک نفر در کنار سرمربی قرار بگیرد، آن فرد صورت ثابت نبود. این مسئله باعث انتقاداتی نیز می‌شد، تا اینکه فدراسیون تصمیم گرفت تا یک مربی را به طور رسمی و دائمی در کنار سرمربی قرار بدهد تا کارهای مربوط به تیم‌های ملی با شرایط بهتری نسبت به قبل دنبال شود.

مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره این اقدام فدراسیون متبوعش گفت: پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که باید یک مربی در کنار سرمربی تیم‌های ملی در رده‌های مختلف قرار بگیرد که این فرد باید هم از بازیکنان خودی شناخت داشته باشد، هم با روحیات آنها آشنا باشد و حریفان را نیز به خوبی بشناسد. ما همچنین می‌خواستیم نفراتی نیز با حضور در کنار سرمربی تیم ملی به عنوان یک فرد باتجربه در امور فنی، آموزش لازم را نیز دریافت کنند و حتی در صورت فراهم شدن شرایط، به مسابقات مختلف نیز اعزام شوند و تجارب بین‌المللی بدست بیاروند.

وی افزود: در واقع یکی از اهداف‌مان پشتوانه‌سازی برای مربیگری ایران نیز است و امیدوارم به این هدف دست یابیم. قطعاً این نفرات شاید نه دوره حضور ما، بلکه در سال‌های پیش‌رو قادر خواهند بود با نشان دادن توانایی‌هایشان حتی به عنوان سرمربی نیز فعالیت کنند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ارتباط خوبی بین تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی وجود داشته باشد. البته ارتباط میان تیم‌ها و سرمربیان از طریق مدیر تیم‌های ملی خواهد بود و بدین ترتیب، سلسله مراتب نیز رعایت می‌شود و حاشیه کمتری ایجاد خواهد شد.

علی‌قارداشی در پاسخ به این سوال که حقوق اعضای کادر فنی این تیم‌ها که ۱۶ نفر هستند، چگونه تامین می‌شود؟، اظهار داشت: ما متناسب با تلاش و بازدهی کار مربیان به آنها پاداش خواهیم داد، نه اینکه بخواهیم حقوق بدهیم. بسیاری از این مربیان شاگرد خصوصی دارند، برای نهادهای مختلف کلاس و مسابقه برگزار می‌کنند. آنها می‌توانند با حضور در تیم ملی به شهرت نیز برسند و با استفاده از مسئله، از سایر منابع درآمدی‌شان در زمان‌های عدم برگزاری اردوها به پول بیشتری دست پیدا کنند. فکر می‌کنم همین مسئله شرایط خوبی را برای آنها به وجود می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *