تاکید کمیسیون امنیت ملی بر الزامی شدن رمز دوم کارت‌های بانکی برای جلوگیری از فیشینگ

نمایندگان  کمیسیون امنیت ملی، بر الزامی شدن رمز دوم کارت‌های بانکی برای جلوگیری از فیشینگ تاکید کردند.

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشریح کمیسیون امنیت ملی با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: در این جلسه سردار اشتری با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات نیروی انتظامی، بر در دستورکار قرار گرفتن رویکرد “پلیس هوشمند” در نیروی انتظامی تاکید کرد.

او افزود: سردار اشتری با برشمردن الزامات تقویت اقتدار پلیس، اظهار کرد: علی‌رغم برخی کمبود‌ها در نیروی انتظامی، نیرو‌های پلیس با انگیزه انقلابی، وظایف محوله را با تلاش مضاعف دنبال می‌کنند.

عمویی اظهار کرد: در این جلسه فرماندهان پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس فتا نیروی انتظامی هم به ارائه گزارش از تهدید‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های کاری خودشان پرداختند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: براساس موارد ارائه شده، یکی از چالش‌های عمومی در فضای کشور، افزایش جرایم سایبری به دلیل رها بودن مدیریت فضای مجازی در کشور است. یک نمونه شناخته شده که افراد مختلفی با آن مواجه شده‌اند، فیشینگ است که سعی شد با الزامی شدن رمز دوم کارت‌های بانکی، روند رشد آن کنترل شود.

عمویی ادامه داد: همچنین در این جلسه بر ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در کشور هم تاکید شد.

او خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن ارائه نظرات خود در حوزه فعالیت نیروی انتظامی، متفقا بر حمایت از جایگاه و اقتدار پلیس تاکید کردند و همکاری در جهت رفع مشکلات نیروی انتظامی به خصوص در بحث اعتبارات را نوید دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *