معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت گیلان: واحدهای صنعتی اطلاعات خود را در سامانه توانیران تکمیل کنند

معاون سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی اطلاعات خود را در سامانه توانیران تکمیل کنند، گفت: اطلاعات این سامانه مبنای تصمیم گیری در زمینه تأمین مواد مورد نیاز کشور است.

منوچهر صدفی  با اشاره به اجرای طرح نهضت ساخت داخل، اظهار کرد: نهضت ساخت داخل مهمترین راهبرد جهش تولید به منظور حمایت از واحدهای تولیدی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت گیلان با بیان اینکه پیش نیاز اصلی این حمایت از واحدهای تولیدی داشتن اطلاعات کامل محصولات تولیدی است، افزود: اطلاعات کلی واحدهای تولیدی در سامانه توانیران به آدرس www.tavaniran.ir درج شده ولی کافی نیست.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان گیلان باید با مراجعه به آدرس فوق نسبت به بروزرسانی اطلاعات واحد و محصولات تولیدی خود اقدام کنند.

صدفی با بیان اینکه اطلاعات این سامانه مبنای تصمیم گیری در خصوص امکان تأمین اقلام مورد نیاز کشور است، تصریح کرد: ثبت اطلاعات در این سامانه سبب می‌شود تا از واردات کالاهای مشابه و خروج ارز جلوگیری به عمل آید.

وی تأکید کرد: عدم درج اطلاعات دقیق محصولات واحدهای تولید در این سامانه منجر به عدم شناسایی اقلام تولیدی آن واحدها شده و به طبع منجر به عدم برخورداری از حمایت‌های آتی در خصوص جلوگیری از واردات کالاهای مشابه خواهد شد.

صدفی با بیان اینکه واحدهای صنعتی تا تاریخ ۱۰ شهریور باید نسبت به بروزرسانی دقیق اطلاعات فنی مربوط به محصولات خود در سامانه توانیران اقدام کنند، افزود: با درج کامل اطلاعات محصول و استانداردهای مربوطه آن اقلام از سوی مراجع مربوطه قابل شناسایی و حمایت هستند.

وی ادامه داد: درج اطلاعات کلی محصولات کمکی به شناسایی محصولات نکرده و امکان برخورداری از حمایت‌های مربوطه را کم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *