رسانه‌های صهیونیستی: فروش جنگنده و پهپاد به امارات بخشی از توافق است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقام عالی‌رتبه اماراتی اعلام کردند آمریکا با فروش جنگنده و پهپاد به ابوظبی به عنوان بخشی از توافق عادی‌سازی روابط موافقت کرده است.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی علی‌رغم انکار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، از وجود قرارداد تسلیحاتی به عنوان بخشی از توافق عادی سازی امارات با تل آویو خبر دادند.

این رسانه‌ها اعلام کردند: آمریکا با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ و پهپاد به امارات به عنوان بخشی از توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو موافقت کرده است.

مسئول عالی رتبه اماراتی به این رسانه‌ها گفته است: توافق شامل قرارداد تسلیحاتی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار است. اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و اماراتی‌ها برای بهبود توان نظامی امارات و استحکام بخشیدن به آن توافق کرده‌اند.

این مسئول اعلام کرد: نتانیاهو از وجود قرارداد سلاح و جنگنده‌های آمریکایی آگاه است و موافقت خود را با این مسئله اعلام کرده است.

این در حالی است که دیروز دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیری رژیم صهیونیستی، اعلام کرد توافق با امارات شامل قرارداد تسلیحاتی نبوده است.

ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این رژیم با تجهیز امارات به جنگنده‌های اف ۳۵ موافقت نکرده است. او در گفتگوی رادیویی گفت: با اوضاعی که به ایجاد تغییر در برتری هوایی اسرائیل در منطقه منجر شود، موافقت نخواهم کرد.

پیش از آن نیز روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت در توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی بندی در خصوص فروش جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ آمریکا به امارات، وجود دارد، که در روز‌های اخیر پس از توافق ابوظبی-تل‌آویو از اعلام علنی آن خودداری شده است. بنا به این گزارش، قرارداد مربوط به فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به امارات به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *