امیرآبادی فراهانی در گفت‌: صد هزار نفر از جانبازان معسر تا سال ۱۴۰۰ مشمول دریافت حقوق می‌شوند

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون ایثارگران درباره قانون افزایش حقوق رزمندگان معسر اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید حقوق رزمندگان معسر معادل حداقل حقوق کارکنان دولت باشد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده حدود صد هزار نفر از این افراد ماهانه یک میلیون تومان دریافت می‌کنند که البته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا سال ۱۴۰۰ صد هزار نفر دیگر از جانبازان به لیست دریافت کنندگان این حقوق اضافه شوند.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: افراد زیادی با سابقه ۳۰ تا ۵۰ ماه خدمت در جبهه و جنگ برای کشور، اکنون هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کنند و بعضاً کارگر ساختمانی هستند که به دلیل شرایط جسمانی قادر به کار نیستند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: یکی از وظایف حاکمیت و دولت رسیدگی به قشر جانبازان و رزمندگان معسر است، البته ما سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده‌ایم که به این قشر دفترچه درمانی ارائه کند، اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و اعتبارات لازم مشمول بیمه تکمیلی نیستند که ما در حال پیگیری این مشکل هستیم.

وی گفت: حل مشکلات جانبازان معسر از اولویت‌های اصلی فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم است که امیدواریم هرچه زودتر مشکلات این قشر حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *