روحانی: تولید واکسن به اندازه نیاز داخلی است و می‌تواند نیاز منطقه را حل کند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانیدر آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری که به طور ویدئو کنفرانسی در چهار استان چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان و فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح خط دو نوع واکسن مهم بودیم و واکسن‌های دیگری که در ماه‌های آینده به بهره برداری می‌رسد. این برای ما از نظر امنیت غذایی و اقتصادی و همچنین در زمینه ارزی که مصرف می‌شود، اهمیت دارد.

رئیس دولت با اشاره به اینکه برای تهیه این واکسن‌ها ۲۰۰ میلیون یورو در سال هزینه می‌شود، افزود: اگر مشکلات دیگر نباشد این افتخاری است که روی پای خود بایستیم، تولید کنیم و ان‌شاءالله صادر کنیم. همه واکسن‌هایی که تولید می‌شود به اندازه نیاز داخلی تولید و توسعه یابد و می‌تواند نیاز‌های برخی کشور‌های منطقه را حل کند.

روحانی با اشاره به اهمیت کارخانه‌های نوآوری گفت: کارخانه‌های نواوری و پارک‌های فناوری فضای کشور را علمی می‌کند و باعث می‌شود سلسله حرکت دانشگاهی قطع نشود.

وی گفت: در سابق فردی درس می‌خواند حداکثر تا مراحل تحصیلات تکمیلی و دکترا ادامه میداد و بعد قطع می‌شد. امروز با این کارخانه‌های نوآوری تحصیل و تحقیقات ما ادامه می‌یابد و ما هم به یک اقتصاد پربار و پاک می‌رسیم و هم می‌توانیم از لحاظ علمی کشور را بی نیاز کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: بعد از ایمان که بالاترین قدرت فرهنگی است، شاید هیچ قدرتی بالاتر از قدرت علمی و فناوری نیست این قدرت در همه زمینه‌های دفاعی، اقتصادی و توانمندی کشور برای رفاه مردم، این فناوری می‌تواند نقش اساسی داشته باشد و حرف اول را در کشور بزند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *