معاریو: اسرائیل در منجلاب فساد فرو رفته است

یک رسانه صهیونیست از رخنه هر چه بیشتر فساد در لایه‌های مختلف نهاد‌های مدیریتی و حکومتی این رژیم نوشت.

روزنامه عبری زبان معاریو اخیر در مطلبی نوشت: اسرائیل در فساد فرورفته است و اسرائیلی‌ها هر روز بیشتر پدیده فساد اداری را در نهاد‌های خود می‌پذیرند.

به نوشته این روزنامه صهیونیست، باور ساکنان اراضی اشغالی بر این است که دیگر فرد سالمی در نهاد‌های اداری و اجرایی باقی نمانده و همه کار‌ها از کانال رشوه و فساد پیش می‌رود.

کرن اووزن در مقاله خود در معاریو این حقیقت را اینگونه عنوان می‌کند: بسیاری از اسرائیلی‌ها این عقیده را دارند و در عصر اخبار سریع هر زمان مسئله فساد اسرائیلی ظاهر می‌شود، بنابراین کسانی هستند که برای مقایسه ما با کشور‌های جهان سوم شتاب دارند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا اسرائیلی‌ها قدرت تشخیص حقیقت و دروغ را از دست بدهند.

این نویسنده صهیونیست یادآور می‌شود برآورد عمده در میان اسرائیلی‌ها از افزایش خطرناک پرونده‌های فساد اداری و کیفرخواست‌های شدید می‌گوید، که آن‌ها را متقاعد کرده در جایی زندگی می‌کنند که همه مقامات فاسد هستند. این فساد همان دلیل کافی برای عدم انتخاب یک نامزد خاص در انتخابات آینده اسرائیل خواهد بود. اووزن خاطرنشان کرد که این فساد نه تنها در میان کابینه و وزرا وجود دارد، بلکه در مقامات محلی و شهرداری‌ها نیز شاهد آن هستیم؛ بنابراین تعداد اندکی از مقامات محلی بدون داشتن رابطه رابطه به منصب فعلی خود رسیده اند.

نویسنده معاریو اذعان می‌کند روزی که در اسرائیل بدون افشا یک پرونده فساد بگذرد همانا روزی گمشده است و جای تعجب نیست که در شاخص فساد جهانی برای سال ۲۰۲۰ که توسط سازمان شفافیت بین الملل منتشر شده، نمره ۶۰ از ۱۰۰ را کسب کرده ایم. در شاخص سازمان همکاری و توسعه اقتصادی حقیقت تلختر خود را نشان می‌دهد وقتی ما از ۳۷ کشور در رتبه ۲۵ قرار داریم.

به باور این نویسنده صهیونیست، اشتباه اساسی در اسرائیل از آنجا شروع شد که از قدرت عمومی برای ارتقا یک فرد خاص با هزینه دیگران به طور نامناسب استفاده شد و منابع عمومی در جهت جمع آوری ثروت، هدایا و املاک این افراد تخصیص یافت.

صهیونیست ها نخست وزیری را در راس کار دارند که طوق سنگین پرونده های قطور فساد مالی را بر گردن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *