دکتر مهردادگودرزوند چگینی نماینده رودبار و عضو کمسیون تلفیق مجلس درباره شرکتهای امیر منصور آریا ،واگذاری وفعال بودن این شرکتها باید در اولویت باشد

“دکتر مهرداد گودرزوند چگینی” با بیان اینکه در ۸ ماه فعالیتم در مجلس بارها به عنوان موافق و مخالف سخنرانی کردم اظهار کرد: در ۳ ماه دوم، طبق آمار و پژوهش‌ها، جزء ۱۰ نماینده فعال در تصمیمات مجلس هستم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه تلاش کردیم بخش زیادی از بودجه را واقعی کنیم افزود: اکثرا وزرای دولت‌های گذشته در کمیسیون تلفیق عضو هستند و برخی نیز اقتصاد دادن هستند.

دکتر چگینی با بیان اینکه تمامی اظهارنظرها در کمیسیون تلفیق با حضور نمایندگان دولت انجام شده و سپس به رأی گذاشته می‌شود تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها مراکز خارج از مجلس نیز اظهار نظر می‌کنند و بعد از آن نمایندگان تصمیم گیری می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه امیدواریم سال آینده بودجه واقعی تر شود خاطرنشان کرد: لایجه دولت وابستگی زیادی به نفت دارد و ۲۰ درصد برای صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده و اختلاف مجلس و دولت سر اختلاف بین ۳۸ درصد و ۲۰ درصد بود.

دکتر گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه از ۹۳ هزار میلیارد تومانی که دولت تصویب کرده، ۵۳ هزار میلیارد به فروش اوراق و بقیه به صرفه جویی بستگی دارد که این کار در بودجه بی معنی است گفت: دولت باید مصوبات را انجام دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس ادامه داد: مجلس در تعیین قیمت ارز دخالت نکرد و معتقدیم بودجه تورم ایجاد می‌کند و بسیاری از منابعی که می‌توانست درنظر گرفته شود، دولت ندیده بود مثلا بحث کالاهای لوکس که دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی دیده بود و خیلی از کالاهایی که وارد عوارض گمرکی شده بود.

ایشان بحث مالیات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: میزان مالیات امسال به ۴ میلیون مصوب شد که با خط میانگین فقر کشور فاصله زیادی ندارد البته برای تنظیم و تعادل خط فقر مالیات برای حقوق بالا را پلکانی کردیم و از محل آن برای فقرا یارانه درنظر گرفتیم.

دکتر گودرزوند چگینی با بیان اینکه برای حقوق‌های نجومی سقف حداکثر ۳۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است اظهار داشت: اگر حقوق کسی بالاتر باشد، موظف است ۳۵ درصد مالیات بدهد که این امر برای آن شخص به صرفه نیست.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: حقوق پاداش سال حداکثر ۴۷۰ میلیون تومان مصوب شد.

ایشان با اشاره به اینکه اولویت اول من رسیدگی به روستاها است افزود: راه، آب و جاده مهمترین مشکلات روستاها است از این رو ۱۰ میلیارد تومان برای راه روستایی رودبار درنظر گرفتیم و پیمانکار باید به زودی کار خود را شروع کند.

دکتر چگینی درباره سد آیت الله بهجت گفت: ۲۸ روستای این منطقه مشکل آب دارند و پس از تاسیس این سد، برای این روستاها هیچ فکری نشده و کد و بودجه ای برای آن در کار نیست و پیگیری کردیم که بودجه ملی برای آن لحاظ شود.

نماینده رودبار در مجلس با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب شهرستان رودبار پیش بینی شده است عنوان کرد: پیگیر آن هستیم مشکلات آب و فاضلاب روستاها را رفع کنیم.

ایشان درباره وضعیت ساختمان پزشکی قانونی نیمه کاره رودبار تصریح داشت: هفته گذشته با مسئولان بحث و گفتگو کردیم تا این موضوع در سطح ملی و استانی پیگیری شود و امیدوارم تا ۱۴۰۰ عملیاتی شود.

دکتر گودرزوند چگینی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی روستاها مشکل داریم افزود: در کمیسون تلفیق ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح هادی کشور اختصاص یافته است که می‌تواتد طرح‌های هادی را تکمیل کند و قول‌هایی داده شده تا زمان اجرای طرح هادی به زیر ۶ ماه برسد.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوعات مربوط به طرح قیر رایگان بیان کرد: یک میلیون تن قیر رایگان برای حوزه‌های شهری و روستایی در نظر گرفته شده و به فرماندار گفتم که سهم شهرستان خود را پیگیری و دریافت کند و این وظیفه شورای شهر و شهرداری‌ها است که این موضوع را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره شرکت‌های امیر منصور آریا خاطرنشان کرد: اولویت این شرکت‌ها واگذاری است و دو شرکت ام دی اف و یک شرکت آب معدنی است و برای من فعال شدن این شرکت‌ها با ظرفیت کامل بسیار مهم است.

دکتر گودرزوند چگینی با اشاره به معدن سنگرود رودبار عنوان داشت: این معدن در مزایده گذاشته شد و اهلیت فردی که در آنجا فعالیت می‌کند برایم مهم است زیرا اشتغال منطقه عمارلو را متحول می‌کند و امیدواریم تا پایان سال این کار شروع شود و در ۱۴۰۰ جذب نیرو داشته باشیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه روستاهای صعب العبور و کوهستانی حداقل ۲ برابر هزینه نیاز
دارند خاطرنشان کرد: اعلام کردیم که این روستاها در ۱۴۰۰ باید در نوبت گازکشی قرار بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *