برگزاری همایش میز خدمت بسیج ادارات ویژه دامداران و شبانان با حضور مسئولین شهرستان در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رودبار

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودبار درگردهمایی میز خدمت بسیج ادارات ویژه دامداران و شبانان گفت؛ شهرستان رودبار در تولید محصولات کشاورزی و دامی ازجایگاه عظیمی برخوردار است .وی گفت این شهرستان دارای بیش از ۱۲۲واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت دومیلیون و ۹۲۷هزار قطعه و ۴واحد پرورش بوقلمون می باشد.
وی افزود ؛ تنها واحد مرغ تخمگذار استان گیلان در شهرستان رودبار قرار دارد .
مهندس سروش ابراهیمی اظهار کرد : بیش از ۹۹درصد از تولیدات دام و طیور توسط بخش خصوصی می باشد .و بخش کشاورزی تنها بخشی است که در دوران تحریم های ظالمانه ی که بر کشور ما اعمال شد رشد مثبت خودش را حفظ کرده و باافتخارمیتوان گفت بر سر سفره همه ملت محصولات کشاورزی وجود دارد ، متاسفانه بخش کشاورزی همچنان مظلوم است ،مظلومیت بخش کشاورزی از دو جهت
قابل تامل است؛
۱- تزریق منابع مالی در این بخش بسیار کم است و می توان گفت که بیش از ۶۰درصدجمعیت شهرستان درزمینه کشاورزی فعالیت دارند. ومتاسفانه منابع اعتباری که به این بخش تزریق می شود کمتر از ۱۰درصد است.
۲- نگاهی که به این بخش می شود سنتی بودن آن است ، که یکی از معضلاتی است که در این بخش وجود دارد.  مهندس سروش ابراهیمی با بیان اینکه؛ از ابتدای امسال تاکنون۴ هزار و ۱۰۰ تن نهاده‌ های دامی یارانه دار، شامل سبوس گندم ۲۲۴۲ تن ، کنسانتره پرواری ۲۲۹تن ،کنسانتره شیری ۳۵تن ,کنسانتره پر شیر۲۰۰تن، آرد ذرت ۱۰۵تن ،تفاله چغندر قند ۳۸تن،توزیع جو ۱۲۲۲تن توسط اتحادیه و تعاونی دامداران بین تولیدکنندگان دام و طیور شهرستان توزیع شده است،اظهار داشت:این میزان توزیع در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است. وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورز نیاز به توجه دارد وهمه مسئولین باید نسبت به بخش کشاورزی نگاه ویژه ای داشته باشند . افزود بهره برداران بخش کشاورزی مخصوصا شهرستان رودبار بسختی تلاش میکنند. تا سفره مردم خالی نباشد و لازم است که همه دست به دست هم دهیم و به این بخش نگاه کنیم .
در این گردهمایی مسائل و مشکلات دامداران توسط نمایندگان دامداران مطرح و توسط مسئولین شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *