لزوم نگاه منطقی برای تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۰

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار پارلمانی  با بیان این که افزایش حقوق کارگران برای سال آینده باید بر اساس نرخ  تورم روز انجام شود، گفت: البته کارفرمایان نیز تحت فشارهای بسیاری قرار دارند و باید حق و حقوق آنها نیز در جلسه تعیین حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد :اعضای شورای عالی حقوق و دستمزد باید واقعیات جامعه را به خوبی در نظر بگیرند تا حقوق و مزایای کارگران زحمت کش کشورمان کفاف زندگی آنها را بدهد البته باید این موضوع را نیزدر نظر گرفت که شرایط  اقتصادی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و برخی سیاست های اشتباه وضعیت نامناسبی دارد و باید  در این شرایط ازکارفرمایان نیز حمایت های لازم صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس متذکر شد : واقعیت تلخ این روزهای جامعه این است که سفره کارگران روز به روز در حال کوچک شدن بوده و نقدینگی و تورم افسار گسیخته این شرایط را رقم زده است به همین دلیل  است که نباید بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی  با دست خودمان بر این تورم دامن بیفزاییم.

نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه انتظار می‌رود  در جلسه تعیین حقوق و دستمزد کارگران تصمیماتی متناسب با قانون کار و حقوق کارگران و کارفرمایان گرفته شود، اضافه کرد: در شرایط فعلی علاوه بر تامین خواسته کارگران باید به دغدغه های تولیدکنندگان نیز توجه کرد تا آنها نیز بتوانند به اداره بنگاه های تولیدی خود ادامه بدهند و کارگران بیشتری را وارد چرخه تولید کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: بسیار مهم است که در جریان تعیین حقوق و دستمزد کارگران یک نگاه منطقی،واقعی و معقول حاکم باشد تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *