دکتر مهردادگودرزوند چگینی : در مراسم تجلیل از خدمات داوطلبانه اعضا ء هلال احمر/هدف من قدردانی از تلاشهای شما امدادگران می باشد هلال احمر یکی از سازمانهای مهمی است که اثرات آن در نقطه نقطه دنیا وجود دارد

 

اختصاصی آوای جنگل/فرشته بریدک

دکتر گودرزوند چگینی نماینده مردم شهرستان رودباردرمراسم تجلیل از خدمات داوطلبانه اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان رودبارکه در سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان رودبار برگزار شد با اشاره به زحمات این قشر امداگر گفت:بیشتر هدف من دراینجا قدرانی از تلاشهای شما امدادگران می باشد هلال احمر یکی از سازمانهای مهی است که اثرات آن در نقطه نقطه دنیا وجود دارد.
وی با اشاره به بیت شعری از سعدی که همه ما از یک اعضا و از یک پیکرهستیم افزود: این جمله در سازمان ملل نهادینه است که امیدورایم در ایران هم نهادینه شود واین اتحاد درخون ورگ های ما وجود دارد اثرش را درهم بستگی بیشتر ودر کنار هم بودن می توان دید. کارهلال احمر یک کاربنیادی است از این جهت هرجایی که مسئله بحرانی پیش می آیدهلال احمر باید فعال بشود درمواقع بحرانی کسی جزء هلال احمر پای کار نیست، محور این بخش را نیروهای داوطلب هلال احمر به عهده دارند و در زمان خاص وموقعیت خاص به کمک بخش هایی از جامعه که به مشکل برمی خوردرو برعهده دارد.
نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه شهرستان ما یک شهرستان ویژه است گفت: شهرستان ما از لحاظ وسعت شهرستان ویژه ای است و حدود هیجده و نیم درصد خاک استان گیلان را در برمی گیرد ورتبه اول را از نظر مساحت در استان گیلان مربوط به شهرستان رودبار است ولی از طرف دیگر مشکلاتی وجود دارد جمعیت ما رتبه اول نیست نسبت به خاک ما نزدیک ۹/۴درصد جمعیت استان را داریم این پراکندگی ومحدودیت یک مشکل اساسی است که بیشتر محدودیت ها برشهرستان ما حاصل شده است و بیشتر اثرات آن دیده شده است .
بنده با اولین دیداری که با رئیس جمعیت هلال احمر استان داشتم پیشنهاد ۳ پایگاه امدادی در سه نقطه شهرستان به تناسب فاصله ها بود که این طرح مطرح شدو مورد موافقت قرار گرفته است. از رئیس هلال احمر شهرستان رودبار و مدیر عامل محترم خواهشمندیم که پیگیریهای لازم را انجام دهندتا این پایگاه ها استقرار پیدا کند و بتواند بخشی از پراکندگی مارا در شهرستان حل کند.
وی ادامه داد: امیدواریم که با پیگیریهای مستمر طبق گزارشاتی که اعلام شد مشکلات این سازمان را با پیگیریهایی که در سطح ملی انجام می دهیم به حداقل ممکن برسانیم .
وی ادامه داد:بنده به این اعتقاد ندارم که مشکلات قابل حل نیست بلکه در یک دوره کوتاه مدت همه را به صفر میرسانیم .
به بیان دیگرهمه مشکلات را می توان پشت سر گذاشت به کمترین حد ممکن می توان کاهش داد .در تمام مدتی که نماینده شهرستان بودم وقتم را صرف این کردم که بتوانم در سطح ملی به گونه ای عمل کنم که آثارعواملی که ما تصویب می کنیم در دور ترین نقطه شهرستان ما دیده شود .
دکتر چگینی با بیان اینکه من قبل از انتخابات قول فردی به کسی ندادم افزود: برخلاف خیلی از رویه های مرسوم که قول می دادند من قول عمومی دادم که به شهرستان رودبار کمک کنم و اثر ملی در شهرستان باقی گذارم و کمیسیونی که انتخاب کردم از روی آگاهی بوده است.
الان حدود دونیم ماه است که ما درگیر بودجه هستیم که کارهای نهایی انجام شده تا قبل از پایان سال بودجه کشور نهایی شودو برای سال آینده هیچ مشکلی برای بودجه کشور نداشته باشیم .در بیشترین ملاقاتهایی که با وزرا و رئیس سازمانهاداشتم عمده مشکلات منعکس شده است که کافی نیست واین پیگیرها ادامه دارد تا به نتیجه مطلوب دست یابم چرا که مشکلات شهرستان رودباراز لحاظ وسعت ، پایین بودن جمعیت و پرا کندگی روستاهای ما است .
وی به کارهای انجام شده در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: نتایج این کارهارا در ۱۴۰۰ خواهیم دید. شکوفایی حوزه های شهری و روستایی مادر بخش های مختلف دیده خواهدشد؛ حجم تعداد روستاهای شهرستان رودبارمشکل آب و فاضلاب ، آسفالت و بخش های مختلف ما مشکلات متعدد دارند که یکی از مشکلات اساسی ما آب مصرفی و شرب است.سد دیورش سال ۹۳ کلنگ زده شد و سال ۹۶ باید افتتاح می شد ۷ خرداد که من نماینده شدم ۲۷در صد پیشرفت فیزیکی داشته است حق مردم است و بایدصدای مردم به گوش مسئولین کشوری رسانیده شود درست است که نماینده کار آن قانون گذاری و نظارت است اما نماینده باید کار مردم را در سطح ملی بیان کند من قولی که با خدای خودم وبه شهدا دادم باید بتوانم در دوره نمایندگی آسایشی و رفاهی را برای مردم ایجاد کنم و مشکلات را در این ۴ سال به حد ممکن کاهش دهم .
دکتر چگینی ادامه داد: مجوز آغاز شبکه انتقال را هم صادر شد که با پیشرفت سد دیورش تاسال ۱۴۰۰کار شبکه انقال نیز آغاز میشود .
راه سندس که پیمانکار آن گرفته شده وباید کار را به زودی شروع کند در حال اجرامی باشد.۲۸ کیلومتر راه روستایی که به دلیل نامساعد بودن هوا عقب افتاده بود اجرایی می شود در اقع بخشی از کارهای دست اقدام در حال انجام است.همچنین طرح هادی برخی از روستاها در سال ۱۴۰۰ حدود دوهزار میلیارد بودجه اختصاص داده شده است تا مشکلات بسیاری از روستاهای ما حل شود.
در حوزه شهری هم کارها در حال انجام است .همه این کارها با همکاری همه بخش ها نجام شده است .
نماینده عالی دولت به درج ملاقاتها در کانال اشاره کردو گفت: متاسفانه برخی از کانالها مرتب می گویند چرا ملاقات!؟ در واقع اولین گام برای رسیدن به مشکلات ملاقات است و جلسات باید با مشورت و هم فکری برگزار شود .بنده در مجلس فعال هستم در سه ماهه دوم جزو ده نفر فعال در مجلس شدم ، البته وظیفه من است اعتباری که مردم به من دادند این اعتبار ۴ ساله است من هم تلاش می کنم که این اعتبار هزینه خود مردم شود .از ابتدا با صداقت وارد مجلس شدم وخیلی گوش به کسانی که تخریب گر هستند و علاقمند به کمک به مردم شهرستان نیستند نخواهم بود.با همه مردم ارتباط مستقیم و تنگا تنگ دارم .
کار شهرستان ما باحد و حدود سیاسی حل نخواهد شد و شهرستان ما آنقدر مشکلات دارد که بایستی همه بیایند دراین چار چوب کمک کنند.
تا به الان همه کارهایی که انجام دادم با مشورت بوده است .
اشتغال شهرستان مشکل ساز است که یک تعداد سرمایه گذاردر شهرستان آمدند ودارند کارهای اولیه را انجام می دهند. امیدوارم در سال آینده وضعیت اشتغال ما بهتر شود .
در سال جدید مشکلات هلال احمر را منتقل کنیم درسطح ملی تا با همکاری و پیگیریهای مسئولین شهرستانی و استانی بتوانیم براین مشکلات فا ئق آییم .


*مهم ترین پشتیبان ما نیرو های هلال احمر شهرستان رودبارهستند
احدی رئیس هلال احمر شهرستان رودباردراین مراسم ضمن پاسداشت و خدمات بشردوستانه نیروهای امدادی گفت: هلال احمر بزرگترین نهاد مردمی و عام المنفعه و خیر خواهانه در تمام دنیا می باشد. مهم ترین ویژگی هلال احمر مردمی بودن آن است در واقع هلال احمر دستگاهی مردمی است و دولتی نیست‌ که عنصر مهم آن مردمی بودن آن است وی افزود: مشارکت و روحیه مسئولیت پذیری در بسیاری از کارها حائز اهمیت است لذا افرادی که به جمعیت هلال احمر می آیند، از روحیه ی امداد رسانی و شجاعت،حس نوعدوستی برخوردارند.
احدی خطاب به نماینده شهرستان رودبار افزود: همه پرسنل ما در رودبار زیر ۱۰ ۲۰نفر است وحوادثی که در شهرستان رخ می دهد باتوجه به وسعت وصعب العبور بودن جوابگو نیست .
وی ادامه داد:این اعضای داوطلبان هلال احمر هستند که به ما کمک می کنند . اعضای ما توقعی از سازمانها ندارند بلکه خدماتشان دلسوزانه است وخستگی وقتی کنار می رود که آن شور وشعف را در نیازمند می بینند.
رییس هلال احمر شهرستان رودبار تصریح کرد: شهرستان رودباراز لحاظ اقلیمی نسبت به سایر شهرستانها داری ویژگیهای خاصی است و سردترین وگرمترین نقاط مربوط به رودبار است و از لحاظ وسعت وپراکندگی نیز دارای شرایط سخت و صعب العبور می باشد . لذا حوادثی که در شهرستان رخ می دهد نیاز به تجهیزات خاصی دارد
وی به فعالیتهای بخش جوانان ، داوطلبان و امداد اشاره کرد و گفت: این افرادی که آموزش داده می شوند بعداز طی آموزشهای مختلف برای کمک وخدمت رسانی از آنها استفاده می شود.
احدی ادامه داد:خانه هلال روستایی در ۲۸ روستایی که بالای ۲۰۰ خانوار هستند تشکیل شده است که این خانه های هلال موظفند در رابطه با آموزش به ما کمک کنند.که در رابطه با تیم بندی ها که بخشداری ، فرمانداری ، در این زمینه نهایت همکاری را دارند و همچنین استفاده از . تیم ورزشی از جمله تیم ورزشی ، آفرود ، کوهستان ، غریق نجات می توانند در حوادث بسیار برای ما کمک حال باشند.
ویبا اشاره به مشکلات هلال احمر و تجهیز نبودن امکانات اشاره کردو گفت: امیدواریم که مشکلات هلال احمر شهرستان همت نماینده محترم و عوامل اجرایی در مجلس مطرح شود و پیگیریهای لازم صورت پذیرد.

در پایان مراسم دکتر مهردادگودرزوند چگینی و آقای بخشی نژاد با تکمیل فرم عضویت و پوشیدن لباس مقدس هلال احمر رسما به عضویت افتخاری این نهاد عام المنفعه در آمدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *