اظهارات حسن خمینی در باره انتخابات و فیلترینگ اینترنت

حسن خمینی در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع ایثارگران که  در حسینیه جماران برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروز مشکل اصلی کشور در حوزه اقتصادی معضل فقر، گرانی و بیکاری است

حسن خمینی در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع ایثارگران که روز پنچشنبه در حسینیه جماران برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروز مشکل اصلی کشور در حوزه اقتصادی معضل فقر، گرانی و بیکاری است. البته شاخص های بیکاری تا حدّی بهتر شده است ولی فقر، گرانی و تبعیض هنوز وجود دارد.

به نوشته جماران، وی با اشاره به بی ثباتی در وضع اقتصادی موجود یادآور شد: ممکن است همه مشکلاتی یاد شده، وجود داشته باشد ولی مردم بتوانند روی سرمایه ای که دارند برنامه ریزی کنند اما در وضعه کنونی شما نمی دانید در اینده چه اتفاقی می افتدوی افزود: اگر خود مردم تصمیم به مبارزه و مقابله بگیرند در صف می ایستند و حتی فقر را هم تحمل می کنند. در زمان دفاع مقدس یک نفر هم بابت گرانی و کمبودها غرّ نزد، چرا که روستایی و شهری این جنگ را جنگ خودشان می دانستند. سربازی که در جبهه است به شرطی تفنگش شلیک می کند که وقتی نامه از شهرش می آید مادرش بگوید کل روستا و کل کوچه برای تو آش نذری پخته اند و در چشم مردمش، قهرمان باشد. الآن هم اصلا مهم نیست چه کسی رئیس جمهور می شود؛ بلکه مهم این است که این مردم او را رئیس جمهور کنند. اتفاقا فقط کسی که مردم او را رئیس جمهور کنند می تواند به خوبی مقابل آمریکا بایستد و عزتمندانه منافع ملی را تأمین کند.یادگار امام اظهار کرد: برای رفع بیکاری، فقر و حتی مسائل اجتماعی از نان شب واجب تر این است که ما به سمت یک انتخابات پر شور برویم. اینکه چه کسی انتخاب می شود، بُعد دوم قضیه است. اما معنا ندارد که به لوازم آن تن ندهیم و بعد هم بگوییم «می خواهیم؛ اما امکانش نیست». «دوستی با پیلبانان یا مکن یا طلب کن خانه ای در خورد پیل». لذا من فکر می کنم هیچ امری واجب تر از بازگشت به این شعار امام نیست که «همه با هم». اول انقلاب این شعار سرتیتر آرم جهاد سازندگی قرار گرفت. به صورت «تنها» کاری پیش نمی رود ولی اگر دست هایمان در هم افتاد همه کار می توانیم بکنیم.وی ادامه داد: ایران، خیلی بزرگ است؛ تمدن و تاریخ این کشورخیلی عزیز و بزرگ است و در حدّ یک، دو یا سه نفر نیست. البته این ایران با تشیع عزیزتر شده، تشیع در این خانه شکل گرفته و اسلام در این خانه قوام پیدا کرده است. جمع «ملیّت» با «دیانت» کار بزرگی کرده است. به نظر من تردید نباید کنیم و باید به گذشته خودمان افتخار کنیم و می کنیم. به وضع موجودمان باید معترض باشیم و هستیم، البته باید هم به آینده امیدوار باشیم و همت کنیم.سید حسن خمینی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگرچه حل بخش زیادی از معضلات فرهنگی منوط به حل مشکلات اقتصادی است، اما بخش دیگر مشکلات به خاطر این است که هنوز به این واقعیت توجه نشده است که اگرچه تا برهه هایی از تاریخ می توانستیم با ایجاد محدودیت ها و بگیر و ببند مصونیت فرهنگی ایجاد کنیم، اما امروز دیگر نمی شود این رویکرد را ادامه داد؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم، امکان ندارد! ماهواره را منع کردیم، اما امروز هست! بعد گفتیم تماس های تصویری نباشد؛ اما آن هم آمد! تلگرام را فیلتر کردیم؛ آن هم هست! یعنی واقعیت این است که امکان محدود کردن نیست. من بعضی وقت ها از ممیزی هایی که در کتاب ها صورت می گیرد، خنده ام می گیرد. برای یک کتاب ۵۰۰ نسخه ای چه بگیر و ببندهایی داریم، اما بعدا نسخه پی دی اف بدون سانسور آن ۶۰ تا ۷۰ هزار بار خوانده می شود! باید به نوع دیگری از مدیریت تن داد و مصونیت را این بار نباید از زاویه محدودیت رفت و به نوع دیگری باید وارد این فضا شد. آن وقت او خودش را تحمیل می کند و ما همیشه از عقب سر می دویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *