مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد کاهش ۹۰ درصدی ورودی آب به سد سفیدرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، از کاهش ۹۰ درصدی ورودی آب به سد سفیدرود خبر داد و اظهار کرد: حجم ذخیره آب در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹۲ میلیون مترمکعب بوده که کاهش ۲۲ درصدی را هم اکنون نشان می دهد.

وحید خرمی در جمع خبرنگاران، از کاهش ۹۰ درصدی ورودی آب به سد سفیدرود خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ مترمکعب بر ثانیه آب وارد سد سفید رود می شود، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۲۶۷ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

وی علت این کاهش  ورودی را کاهش نزولات جوی و نبود پوشش برفی در بالادست شد عنوان و تصریح کرد: حجم ذخیره آب در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹۲ میلیون مترمکعب بوده که کاهش ۲۲ درصدی را هم اکنون نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، با اشاره به اجرای نوبت بندی آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود، گفت: براساس برنامه، آب کانال چپ سد سنگر(اراضی مناطق مرکزی گیلان) از صبح امروز به مدت چهار روز قطع و سپس به مدت هشت روز آبگذاری خواهد شد.

خرمی، با اعلام تحقق کامل برنامه لایروبی انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان گیلان، ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر از انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان لایروبی شده است.

وی از کشاورزان خواست ضمن رعایت تقویم زراعی، نشای برنج را هرچه سریع تر انجام دهند و متذکر شد: در حال حاضر مخزن سد سفیدرود ۸۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و همچنین افزایش جریان رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری به منظور تامین آب کشاورزی، جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، شهروندان از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی جدا خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *