توسعه شهری سارا نوروزی گلدیانی فعال اجتماعی و سیاسی

قبل از اینکه در رابطه با توسعه شهری در رودبار صحبت گردد در ابتدا تعریفی از مفهوم توسعه شهری بیان می شود:

توسعه شهری در یک شهر به این معناست که زمینه های تولید اقتصادی و نرخ اشتغال ،رفاه اجتماعی و محیطی سالم و تمیز دریک حد قابل قبول تامین گردد و باید سعی گردد خدمات و امکانات به صورت عادلانه در شهر توزیع گردد. بعنوان مثال این امکانات میتواند بهداشتی و رفاهی باشد که بصورت رایگان در اختیار عموم قرار گیرد.

شهر رودبار نیاز به توجه بیشتری در زمینه توسعه شهری دارد زیرا از طرفی بسیاری از مردم با توجه به نیاز خود از شهر مهاجرت نموده اند و با کاهش جمعیت در شهر مواجه هستیم و برای حفظ جمعیت مدیران شهری باید با توجه به میزان اعتبارات و منابع مالی خود بستری را فراهم نمایند که جاذب جمعیت باشد.از طرفی دسترسی به خدمات برای بسیاری از شهروندان مناسب نیست .بنابراین باید نظام خدمات رسانی توسط مدیران شهری اصلاح و ارتقاء یابد.

تعدادی از معیارها و و ظوابط توسعه شهری به قرار ذیل می باشد که توجه به این موارد باعث توسعه شهر رودبار خواهد شد:

  • بهداشت و داشتن محیط سالم در شهر
  • افزایش کیفیت ساختمانی و بهبود سیمای شهر،
  • شناسایی و استفاده از آثار باستانی موجود در شهر ،
  • طرح ایده های نو برای ایجاد فرصت های شغلی مناسب
  • افزایش کیفیت پیاده راه ها و معابر با در نظر گرفتن سالمندان و معلولین و جانبازان

در پایان باید ذکر نمود که عوامل زیادی در توسعه شهری دخیل و موثر هستند از جمله عوامل طبیعی، اجتماعی،اقتصادی، و سیاسی، سیاسی از آن بابت که دولت با یک تصمیم در خصوص ایجاد یک بزرگراه یا خطوط راه آهن و …باعث تغیر در قیمت زمین،جابجایی محل زندگی مردم و تغییر در مراکز تجاری و … می شود همانگونه که در سالهای اخیر شاهد آن در شهر رودبار بودیم و مدیران شهری باید با اتخاذ تصمیمات درست این تغییرات را در جهت مثبت و توسعه شهری هدایت نمایند.

به امید داشتن شهری زیبا و تمیز و پرشور در خور شهروندان محترم رودبار

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *