توسعه گردشگری در شهر رودبار

به قلم سارا نوروزی گلدیانی
فعال اجتماعی و سیاسی

گردشگری به فرایندی مانند سیر در طبیعت و آشنا شدن با اقوام و رسومات آنها و یا سیاحت کردن بعنوان یک مسافرت تفریحی معنا میگردد.
اما امروزه به هر جابه جایی که شخص از محیط کار و زندگی خود خارج شود گردشگری گفته می شود.
علت سفر می تواند یافتن آب هوای خوب ،فرهنگ ،طبیعت جدید و بکر،دیدن آثار تاریخی و هنری و یا یافتن طعم های مختلف غذا باشد.
صنعت گردشگری که امروزه مورد توجه بسیاری از کشورها و همچنین شهرهای ایران است بعنوان برجسته ترین و کارآمد ترین کار کرد های اقتصادی است کما اینکه بسیاری از شهرها و حتی کشورها فقط از این طریق کسب درآمد می کنند.
لازم به ذکر است که این صنعت علاوه بر دست آوردهای اقتصادی ،دست آوردهای اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی بسیاری به ارمغان آورده است.
با توجه به این موضوع که بیشتر درآمد مردم شهر رودبار از طریق کشاورزی و فروش زیتون و محصولات آن حاصل میگردد، توجه به صنعت گردشگری در این شهر می تواند باعث بهبود اقتصادی و ایجاد اشتغال و در نتیجه رونق شهر گردد.
با توجه به جاذبه های ذکر شده در ذیل و ایجاد زیر ساخت مناسب برای آنها می توانیم صنعت گردشگری در شهر را توسعه دهیم.
۱- جاذبه های طبیعی از جمله رودخانه سپید رود ،آبشار کلشتر ،آب گرم لویه،زیبایی های گلدیان ،آغوزبن ییلاقات دارستان ،دوگاهه،تکلیم
۲- جاذبه های تاریخی از جمله قلعه تاریخی طاهر و زهره (قلعه دختر) مربوط به دوره سلجوقیان و با توجه به موقعیت این قلعه که در میان رودخانه سفید رود قرار دارد می تواند جاذب بسیار خوب گردشگری باشد
۳- تنوع غذا و محصولات زیتون
۴- آب و هوای مطلوب و خوب
با استفاده از وسایل ارتباط جمعی (ساخت اپلیکیشن و ارسال پیامک هوشمند به مسافران در بدو ورود به شهر) و شناساندن این جاذبه ها به مردم می توان شهر رودبار را به شهری جاذب گردشگر تبدیل نمود و به سمت گردشگری هوشمند سوق داد. این امر زمانی امکان پذیر می باشد که زیرساختهای لازم جهت ساخت و مرمت و زیباسازی این موارد توسط مدیران شهری محیا گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *