افزایش ۵ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی شهرستان رودبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار ، از افزایش ۵ درصدی جوجه ریزی از ابتدای امسال تاکنون در واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مهندس ابراهیمی به دستورالعمل‌های ابلاغی به منظور تامین نهاده‌های دام و طیور و تنظیم بازار مرغ اشاره و اضافه کرد: میزان جوجه ریزی از ابتدای امسال در این شهرستان به بیش از یک میلیون و ۸۹۲هزار قطعه در۷۱ واحد مرغداری گوشتی رسیده است.

وی تصریح کرد: درسه ماهه نخست امسال با میانگین تولید یک میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه جوجه یکروزه درماه و با توجه به شرایط سنی گله ها که حداقل ۴۵ روز در نظر گرفته می شود از ابتدای سال ۴ میلیون و۵۰۰ هزار تن تولید گوشت مرغ داشتیم.

مهندس ابراهیمی با بیان اینکه تمام واحدهای مرغداری اقلام خوراکی مورد نیاز خود را با قیمت مصوب یارانه دار دریافت و ملزم به فروش مرغ زنده با قیمت ابلاغی بوده‌اند، عنوان کرد: در طول دوره زمانی سه ماهه ابتدایی امسال بیش از ۸ هزار وپانصد تن ذرت ،سویا کنسانتره و…دولتی به مرغداران شهرستان رودبارتخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه سپید ماکیان در شهرستان فعال است. عنوان کرد: در سه ماهه اول سال بیش از ۸۰ مورد بازرسی توسط کارشناس مدیریت از این کشتارگاه‌ انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *