آغاز بهره برداری ازحفر چاه وانتقال آب کشاورزی از طریق پمپاژ ۶۵۰ هکتاری علی آباد

مهندس ابراهیمی با بیان اینکه ؛ ۶۵۰ هکتار از اراضی علی آبادبه‌صورت قطعه بندی در اختیار اهالی و بخشی نیز به صورت شرکت کشت و صنعت فعالیت دارد .
تصریح کرد، نیاز آبی این باغات در این طرح موجب شد که جهاد کشاورزی در اوایل دهه ۹۰ نسبت به احداث خطوط شبکه توزیع آبرسانی از پایاب سد سفیدرود به منظور آبرسانی به این باغات اقدام کند و متاسفانه به دلیل احداث پل زیتون در مسیر اتوبان، این پروژه دچار اختلالاتی شد.

وی با تاکید براینکه دوحلقه چاه عمیق در منطقه وجود داشته و احداث دو حلقه چاه دیگر در برنامه ۱۴۰۰ بوده است ‌افزود ،درحال‌حاضر توانستیم درخصوص احداث یک حلقه چاه اعتبارات لازم راجذب کنیم و پیگیر جذب اعتبارات جهت حفر یک حلقه چاه دیگر خواهیم بود .

وی اظهار داشت : ایستگاه پمپاژ فاز ۶ علی آباد با انجام عملیات لوله گذاری و خرید قطعات جهت انتقال آب به طول ۲هزار و۶۰۰ متر توسط‌ اعتبارات‌ملی واستانی وخودیاری اهالی‌علی آباد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مهندس ابراهیمی با اشاره به اقدامات انجام شده بمنظور کاهش مشکل کم آبی روستای علی آباد افزود در سال گذشته هم لایروبی و کف تراشی قنات تاریخی این روستا معروف به کهریز به طول ۳۱۰ متر انجام شدکه تا حدودی مشکل آب با اجرای این دو پروژه مرتفع شد ولی با این حال نیاز است حفر چاه دوم هم به مرحله عملیاتی شدن برسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *