نقشه راه رهبر انقلاب برای دولتمردان؛ برای بهبود شرایط کشور چه باید کرد؟

هر ساله همزمان با آغاز هفته دولت رهبر معظم انقلاب توصیه‌ها و رهنمود‌هایی را به دولتمردان کرده‌اند تا دولتمردان با سرلوحه قرار دادن این توصیه‌ها، مسائل کشور را حل کرده و این رهنمود‌ها را چراغ راه خود قرار بدهند.

یکی از مهمترین توصیه‌های رهبر انقلاب به دولتمردان دولت دوازدهم در دوم شهریور سال ۹۹ مسئله تولید بود که ایشان اینطور بیان کردند: مسئله‌ی تولید کلید اصلی است برای اشتغال، برای معیشت، برای کاهش تورم، برای ایجاد ارزش پول ملی. تولید واقعاً مادر همه‌ی این‌ها است. هرچه می‌توانیم در مورد تولید بایستی کار کنیم.

ایشان بیان کردند که موانع تولید را برطرف کنید. بسیاری از این موانع در درون کشور است مانند: مسئله‌ی واردات بی‌رویه، مشکلات قطعات، ناهماهنگی‌ها در بخش‌های پایین دستی و مسله مجوز‌ها واردات بی‌رویه چیز خطرناک و مهمی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز بهش نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد

با مردم مستقیم حرف بزنید

همچنین مقام معظم رهبری بیان کردند: هم دستاورد‌ها را بگویید، هم تنگنا‌ها را بگویید، هم آنچه را که توانستید انجام بدهید را بگویید، هم آنچه را که باید انجام میدادید و انجام نشده را بگویید.

ایشان تصریح کردند: با مردم مستقیم حرف بزنید تا آنجایی که ممکن است؛ این روز‌ها محدودیت هست لکن از طریق تلویزیون و با تماس‌های رو در رو با مردم برای آن‌ها توضیح بدهید.

حمایت از تولید تذکر جدی رهبر انقلاب به دولتمردان

رهبر انقلاب در پنجم شهریور سال ۹۳ نکات متعدد دیگری را به دولتمردان دولت یازدهم متذکر شدند؛ ایشان تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و حمایت از تولید را بحث مهم کشور دانستند و تصریح کردند: دولت باید بسته سیاست‌های اقتصادی خود را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تطبیق دهد و مواردی را که غیرمنطبق با این سیاست‌ها است، حذف کند.

ایشان در ادامه درباره پرهیز از واردات بی‌رویه و تاثیر منفی آن بر تولید داخلی اینطور بیان کردند که واردات، فقط از طریق تعرفه حل نخواهد شد، دولت باید درخصوص واردات کالا‌های غیر ضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

بی اعتنایی؛ اینبار به امتیازات دیگر مسئولان کشور‌ها

هفته دولت سال ۹۱؛ رهبر انقلاب در دیدار با دولتمردان دولت دهم بر خودداری دولت از استفاده از امتیازات «مسئولان دیگر کشورها» تأکید کردند و گفتند: بی‌اعتنایی به امتیازات، کار بی‌وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه‌ی کسانی که در صدد قضاوت هستند، باید به این نکات باارزش توجه کنند.

مبارزه با فساد مهمترین کار دولت

رهبر معظم انقلاب در هشتم شهریور سال ۸۴ در دیدار با اعضای هیئت دولت نهم درباره مبارزه با فساد اینطور بیان کردند: مبارزه‌ی با فساد، یکی از وظایف بسیار مهم دولت است. من درباره‌ی مبارزه‌ی با فساد این‌قدر در صحبت‌های عمومی و خصوصی حرف زده‌ام که فکر میکنم تکراری است. البته بحمداللَّه ارکانی در این دولت هم خودشان به این مسأله کاملاً توجه دارند.

ایشان در این دیدار بر عزت ملی تاکید داشتند و بیان کردند: یک ملت اگر احساس عزت کرد، پیشرفت خواهد کرد و خواهد بالید؛ اما اگر توسری خورد، استعداد‌ها در او خفه خواهد شد. عزت ملی و آنچه را که امروز به آن غرور ملی گفته میشود – البته تعبیر «غرور» با توجه به معنای لغویاش خیلی رسا نیست، اما رایج است – باید در ملت تقویت کرد تا احساس عزت و توانایی کند. آنچه مایه‌ی عزت یک ملت است، مثل تُراث عظیم فکری و فرهنگی و علمی در مقابل چشم آن‌ها قرار میگیرد؛ شخصیت‌های برجسته‌شان، گذشته‌ی روشن‌شان، استعداد والایشان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *