برخورد قاطع با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در گیلان

استاندار گیلان: علاوه بر صدور رأی برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، اجرای قاطع آن نیز لازم است.

 ارسلان زارع امروز در نشست کارگروه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز گیلان ، هرگونه برنامه‌ریزی در این خصوص را ، مستلزم اطلاعات جامع و دقیق دانست.

وی بر ضرورت به روزرسانی داده‌های ساخت و ساز‌های غیرمجاز برای برخورد قانونی تأکید کرد و افزود : علاوه بر صدور رأی در مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، اجرای آن هم از اهمیت خاصی برخوردار است. 

استاندار گیلان بر ارزش زمان در انجام امور اداری مردم و تسریع رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۹۹ تأکید کرد و گفت : با توسعه و تقویت دولت الکترونیک ، از ابهام و سوء استفاده در رسیدگی به پرونده‌ها پیشگیری شده و هرگونه دخل و تصرف به حداقل می‌رسد.

ارسلان زارع با اشاره به اتصال برخی از بخشداری‌ها به سامانه کمیسیون ماده ۹۹ ساخت و ساز‌های غیرمجاز روستایی و لزوم تسریع در این روند برای دیگر مناطق، افزود : برای تسریع در روند رسیدگی به موارد ساخت و ساز غیرمجاز در روستا‌های گیلان، از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری استفاده شود.

وی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی شهرداران و دهیاران برای اطلاع بیشتر از ضوابط و مقررات حوزه ساخت و ساز‌ها و پیشگیری از وقوع تخلفات تأکید و اضافه کرد: هدف این کارگروه ، رسیدگی و پیگیری فوری و برخورد قاطع با تخلفات ساخت و ساز است که انتظار می‌رود از همه ابزار‌ها به موازات یکدیگر استفاده شود.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت حضور فعالانه پلیس ساختمان در مناطق شهری، پرهیز از هرگونه اغماض در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و هوشیاری دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا بر ساخت و ساز‌های غیرمجاز روستایی تأکید کرد.

ارسلان زراع با بیان اینکه ۸۵ درصد زمین‌های گیلان در حوزه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست استان قرار دارند، افزود: صیانت از حریم راه‌های استان بر عهده مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که باید ضمن پایش و رصد دقیق در مناطقی که تعدی شده، برخورد قانونی شود.

در این نشست ، گزارشی از اقدامات انجام شده فرمانداران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی گیلان در خصوص پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان‌های رشت، بندرانزلی و لاهیجان ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *