نام لاهیجان در مسیر ثبت در یونسکو

لاهیجان آماده ثبت به عنوان پایتخت چای ایران و شهر خلاق یونسکو است.

نشست مشترک مسئولان شهری لاهیجان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران و اعضای کمیته کسب و کار این کمیسیون با محوریت ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران و شهر خلاق یونسکو برگزار شد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در این نشست گفت : یونسکو فرصتی برای مسئولان شهرهای دنیا فراهم کرده است تا با ایجاد الزامات ثبت جهانی نام منطقه خود را در فهرست میراث جهانی ثبت کنند،و ما هم در کمیسیون ملی یونسکو ایران که یک نهاد ۷۰ ساله است، تلاش می کنیم به این روند سرعت ببخشیم.

حجت‌الله ایوبی با بیان اینکه چای یکی از مزیت های مهم شهر لاهیجان است که در ۲ حوزه صنعت و فرهنگ چای قابلیت سرمایه گذاری دارد افزود : با توجه به اینکه لاهیجان به عنوان شهر چای ایران معروف است ، تلاش می کنیم با همکاری بیشتر مدیریت شهری و کمیسیون ملی یونسکو نام این شهر را در فهرست ملی و جهانی یونسکو به ثبت برسانیم.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان هم در این نشست گفت : در نظر داریم بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری و نیز الزامات انتخاب لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران را فراهم کنیم و در این باره از ایده های نخبگان هم بهره خواهیم گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *