دستگاه قضایی گره‌های مفتولی تولید را باز می‌کند

واحد تولیدی ساخت انواع کابل و مفتول‌های آلومینیومی یکی از واحدهای راکد در گیلان است که به گفته دادستان انقلاب مرکز گیلان در جلسه مدیران کارخانه تولید انواع کابل و مفتول‌های آلومینیومی راه‌های برون‌ رفت این کارخانه از این شرایط بررسی شده است.

تولید یکی از مؤلفه‌های تولید به عنوان مهم‌ترین مؤلفه رشد اقتصادی اشتغال‌زایی، افزایش درآمد، شکوفایی استعدادهای داخلی، رشد تجارت و بازرگانی بین‌المللی، پیشرفت صنایع و کارخانجات است که به‌طور یقین  پیامدهای مثبت اجتماعی و اقتصادی بسیاری دارد که می‌تواند به توسعه پایدار و طولانی‌مدت  منجر در کشور کمک کند.

گیلان به دلیل شرایط ژئوپلیتیکی، جغرافیایی، همسایگی با کشورهای حاشیه خزر، عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین وجود زیرساخت‌هایی همچون منطقه آزاد انزلی، کریدور شمال به جنوب و  مسیر ریلی و هوایی بسیار برای فعالیت‌های واحدهای صنعتی منطبق با ظرفیت‌های این منطقه مثمر ثمر است.

بر اساس آمار در استان گیلان سه هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد که با تمام قوا در حال فعالیت هستند ولی در این بین هستند واحدهایی که به دلایل مختلفی ازجمله  کمبود نقدینگی، کمبود مواد اولیه، نوسان قیمت ارز و فرسودگی ماشین‌آلات، بدهی‌های مالیاتی  بانکی به تملک بانک‌ها درآمده و راکد و یا نیمه راکد هستند.

یکی از آن واحدهای تولیدی کارخانه ساخت انواع کابل و مفتول‌های آلومینیومی در شهرک صنعتی رشت است که با دستگاه‌های و امکانات به‌روز در حال فعالیت و تولید یکی از با کیفیت‌ترین کابل و مفتول‌های آلومینیومی در کشور بوده است ولی برخی گیرودارهای بانکی این کارخانه عظیم با بیش از ۳۰۰ کارگر را به تعطیلی کشانده است.

یکی از مشکلات این کارخانه افزایش بدهی به بانک بعد از شیوع کرونا، عدم توان بازپرداخت و کاهش نقدینگی است به همین منظور امروز حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس‌کل دادگستری گیلان به همراه دادستان انقلاب مرکز گیلان از شهرک صنعتی رشت و این واحد تولیدی بازدید و در حضور نماینده بانک تسهیلات دهنده به این شرکت خواستار راه‌اندازی هر چه سریعتر این کارخانه شد.

به گفته دادستان انقلاب مرکز گیلان بسیاری واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد در گیلان با حمایت‌های قضایی از حالت رکود خارج خواهند شد به این دلیل دادگستری گیلان بازدیدهای مستمر خود را از واحدهای تولیدی گیلان ادامه خواهد داد.

مهدی فلاح‌میری می‌گوید که در صورت فعالیت مجدد این کارخانه ۵۰۰ کارگر مشغول به فعالیت شده و در جلسه مدیران کارخانه تولید  انواع کابل و مفتول‌های آلومینیومی با مدیران بانک تسهیلات دهنده و رئیس‌کل دادگستری گیلان راه‌های برون رفت این کارخانه از شرایط راکدی بررسی و در روزهای آینده اقدامات خوبی در این خصوص اندیشیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *