نخستین همایش بین المللی ماهی شناسی در گیلان

نخستین همایش بین المللی و نهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران با شرکت کارشناسان اروپایی و آسیایی، مجازی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

 رئیس دانشگاه گیلان گفت : نهمین کنفرانس ملی و نخستین همایش بین المللی ماهی شناسی ایران در این دانشگاه با همکاری پژوهشکده حوضه آبی دریای خزر دانشگاه گیلان و انجمن ماهی شناسی ایران ، با شرکت و سخنرانی ۱۳ کارشناس از آلمان ، استرالیا ، روسیه ، ترکیه ، اسپانیا ، ازبکستان ، عراق ، هندوستان ، صربستان و ایتالیا به صورت مجازی برگزار شد.

احمد رضی افزود : ماهی شناسی ماهیان مناطق آفریقا، اروپا، آسیا، دریای خزر، مشرق زمین و ماهیان خلیج فارس و دریای عمان از موضوعات اصلی این همایش بود.

وی اضافه کرد : تنوع زیستی و حفاظت از ماهیان ، آرایه شناسی و سیستماتیک ماهیان ، زیست شناسی ، بوم شناسی ، رفتارشناسی ماهیان ، ژنتیک و تکوین ماهیان ، فیزیولوژی ، تکثیر و پرورش ماهیان ، بهداشت و بیماری‌های ماهیان ، مدیریت صید و فرآوری محصولات ماهیان از جمله موضوعاتی بود که در این همایش مطرح شد.

رئیس دانشگاه گیلان گفت : از ۳۵۰ مقاله ارسال شده از ۱۵ کشور در اروپا ، آسیا ، افریقا ، اقیانوسیه و امریکای جنوبی به دبیرخانه این همایش ، ۳۰۸ مقاله در این همایش پذیرفته و ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *