ضرب الاجل استاندار گیلان برای ساخت مسکن در طرح جهش تولید

رشت – ایرنا – استاندار گیلان گفت: دستگاه های متولی تا پایان آبان ماه جاری فرصت دارند نخستین مجوز آغاز ساخت مسکن در طرح جهش تولید را صادر کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن گیلان به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت یک میلیون واحد مسکونی اشاره  و تصریح کرد: شعار ریاست جمهوری درخصوص مسکن به عنوان یکی از مهمترین شعارهای راهبردی و براساس برنامه ریزی بود.

وی با اشاره به  محدودیت های  تأمین زمین برای ساخت مسکن در استان های شمالی خاطرنشان کرد: باتوجه به سهمیه ۲۸ هزار واحدی گیلان که براساس تراکم جمعیت در نظر گرفته شده، باید به دنبال راهکار و گره‌گشایی از امور باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود جنگل و دریا و پیوستگی شهرهای استان متذکر شد : برخی اراده‌ها فقط برای ویلاسازی و تغییرکاربری ها وجود دارد، اما باید ضمن حفظ کاربری و محدوده شهرها و روستاها، اراده لازم برای تأمین مسکن هم وجود داشته باشد.

عباسی اظهار داشت:برای آن دسته از محرومان به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به واسطه مهاجرت از روستا به شهر، در حاشیه شهر سکونت داشته و از مسکن برخوردار نیستند نیز باید برنامه ریزی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مسیر با بررسی کارشناسانه سیمای شهری، معماری و فرهنگ بومی درنظرگرفته شود.

وی عزم جدی، هم اندیشی، هم افزایی و هم پوشانی را برای کسب توفیق در اجرای طرح جهش تولید ضروری دانست و افزود: در انبوه سازی با در نظرگرفتن مزایای طرح مسکن مهر باید ضعف ها و نواقص آن رفع شود.

عباسی با بیان اینکه دستگاه های اصلی و فرعی در قالب پنجره واحد ملزم به بررسی و رفع موانع پیش رو هستند، اظهار داشت: اقدامات را نباید به تشکیل جلسه شورای مسکن موکول کرد بلکه در جلسه آینده باید پیشرفت امور به صورت مستند گزارش شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه برخی افراد در سامانه ثبت نام کرده اند اما برخی از محرومان به واسطه عدم توان بازپرداخت اقدامی برای ثبت در سامانه نکرده اند، گفت: باید به واقعیت های جامعه توجه شود و در بسیاری از مناطق نباید منتظر ثبت نام افراد بمانیم بلکه به صورت دقیق رصد و شناسایی افراد مستعد صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *