مراسم یادواره شهدای ورزشکار گیلان

نماینده، ولی فقیه در گیلان: شهدا قهرمانان واقعی دنیای امروزند که از همه چیز خود گذشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ٣۶٠ شهید ورزشکار استان در زورخانه امام علی رشت با اشاره به اینکه شهدا قهرمانان واقعی دنیای امروزند که از همه چیز خود گذشتند گفت: شهید با ایثار و فداکاری برابر ظلم ایستاد تا برای ارزش‌های والای اخلاقی اعتبار، اقتدار و ماندگاری به ارمغان آورد.

آیت الله رسول فلاحتی اخلاق حسنه ، احسان و گذشت را شاخصه اصلی و مهم قهرمانان عرصه نبرد با نفس برشمرد و افزود: ورزشکاران در میادین مختلف با الگوپذیری از شهدا به ویژه شهدای ورزشکار برابر هیچ قدرتی قد خم نخواهند کرد. 

رئیس کمیته ملی المپیک هم در این مراسم با تاکید بر تکریم مقام شامخ شهدا، گفت: ورزش درکنار نمای قهرمانی، ساحتی روحانی نیز دارد که از مرام پهلوانی آن نشأت می‌گیرد. 

صالحی امیری گام نهادن در میادین مختلف را با استعانت از خون شهدا لازم و ضروری دانست و گفت: ساحت روحانی ورزش است که هویت ورزش را می‌سازد.

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دریافت ۵ سهمیه در المپیک و ۳ سهمیه در پاراالمپیک توکیو را نشانه توانمندی‌های گیلان در عرصه ورزش عنوان کرد و گفت: گیلان برای برگزاری المپیاد ورزشی کشور‌های عضو اکو قابلیت‌های بالایی دارد که در رونق گردشگری و اقتصاد استان و کشور اثرگذار است.

استاندار گیلان نیز با بیان اینکه روحیه پهلوانی و ایثارگری، در همه تاریخ ماندگار است، گفت: ورزشکاران در عرصه‌های مختلف، اخلاق و منش ایرانی و اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه داشته‌های امروز مرهون خون پاک شهداست که عزت و آبرو آفریدند ، گفت : ایثار ، فداکاری و ازخودگذشتگی شهیدان الگویی تمام عیار برای نسل‌های مختلف خواهدبود.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی و تکنولوژی روی پای خود ایستاده و دارای نام و نشان است، با قدردانی از ایثار و فداکاری اسوه‌ها و الگو‌های این مرز و بوم، شهدا را مرد میدان عرصه جهاد عنوان کرد و گفت: امید می‌رود ما نیز در عرصه خدمت صادقانه به مردم، مرد میدان بوده و در پیشگاه خداوند، مردم ایران اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا روسفید شویم.

همزمان با این یادواره در قالب رزمایش مواسات ، همدلی و کمک مومنانه ، ۳۶۰ بسته کمک معیشتی، ۳۶۰ بسته اقلام بهداشتی و ۳۶۰ بسته لوازم التحریر بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد و ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد ورزشکار نیز آزاد شدند.

در پایان این مراسم از جلد چهارم کتاب شهدای ورزشکار به نویسندگی محمدرضا بینش برهمند و نیز فرش دست بافت صلح و دوستی کار محمد محمدی دعوی سرایی، رونمایی و از چند خانواده‌ی شهید ورزشکار گیلانی تجلیل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *