مردم گیلان زیر باران فریاد استکبارستیزی سردادند

اجتماع باشکوه یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز امروز پنجشنبه با شعار ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف استان گیلان زیر بارش شدید باران برگزار شد.

 مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان با رعایت کامل توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با حضور قشرهای مختلف به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان در شهرستان های استان گیلان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این اجتماع باشکوه با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل استکبارستیزی را زیر باران به نمایش گذاشتند.

پیاده راه فرهنگی رشت نیز امروز در روز ملی مبارزه با استکیار فرهنگی شاهد حضور گرم مردم در سرمای پاییز بود، اجتماع یوم الله ۱۳ آبان در رشت مرکز استان گیلان نیز با حضور مسئولان و قشرهای مختلف در این پیاده راه زیر باران های نقره ای برگزار شد، شرکت کنندگان در این مراسم شعار کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

گیلانی ها به عشق شهیدانشان در این اجتماع بزرگ و باشکوه شرکت کردند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اتقلاب اسلامی و با بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی «ره»، رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی بیعتی دیگر بستند.

آنان آمده اند تا به دشمنان ایران اسلامی اعلام کنند که در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده اند.

سردار دکتر حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع باشکوه ١٣ آبان در پیاده راه فرهنگی رشت سخنرانی می کند.

۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال  ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را در تهران تسخیر کردند و به نام تسخیر لانه جاسوسی معروف شد که یک رسوایی بزرگ برای هیأت حاکمه آمریکا شمرده شد. زیرا از اسرار جاسوسی ها و دخالت های بی شمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده برمی ‌داشت. امام خمینی(ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *