افزایش اختیارات استانداران مانع اتلاف وقت در سرمایه‌گذاری و تولید می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت افزایش اختیارات استانداران گفت: با افزایش اختیارات استانداران، جلوی بوروکراسی اداری و اتلاف وقت خصوصاً در امر سرمایه‌گذاری و تولید گرفته می‌شود و موانع به‌سرعت از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته می‌شود.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت افزایش اختیارات استانداران اظهار داشت: یکی از اختیاراتی که لازم است برای استانداران در نظر گرفته شود، امکان تخصیص اعتبارات بودجه است تا استانداران براساس واقعیت‌های موجود در استان‌ها میزان بودجه را تعریف کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری کار سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق استانداری‌ها نیز لازم به نظر می‌رسد، افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی برای انجام امور خود مستقیما با وزارتخانه‌ها ارتباط بگیرند، باعث ایجاد اختلال در عملکرد نهایی می‌شود لذا برای افزایش سرعت و کیفیت پیگیری امور باید مدیریت استان محور شود به جای اینکه وزارت خانه محور باشد.

عباسی بیان کرد: با افزایش اختیارات استانداران، جلوی بوروکراسی(دیوان‌سالاری) اداری و اتلاف وقت خصوصا در امر سرمایه گذاری و تولید گرفته می‌شود و موانع به‌سرعت از سر راه سرمایه گذاران برداشته می‌شود.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه بحث افزایش اختیارات استانداران در سال‌های گذشته نیز مطرح شد اما در حد شعار باقی ماند، تصریح کرد: وزیر کشور فعلی با طرح جدیدی دنبال پیگیری این موضوع است که امیدواریم با تصویب در هیئت دولت، به مرحله اجرا برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *