تزریق دوز سوم به ۴۹ هزار گیلانی بالای ۶۰ سال/ قدرت سرایت امیکرون بسیار بالاست

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم دریافت دوز سوم واکسن کرونا به دنبال شیوع سویه های جدید، افزود: در حال حاضر ۴۹ هزار نفر از جمعیت بالای ۶۰ سال استان نسبت به دریافت دوز سوم اقدام کردند.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، جمعیت بالای ۶۰ سال استان ۴۰۰ هزار نفر دانست و اظهار کرد: افراد ۶۰ سال به بالا حدود ۱۶ درصد جمعیت استان گیلان را تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر لزوم دریافت دوز سوم واکسن کرونا به دنبال شیوع سویه های جدید، افزود: در حال حاضر ۴۹ هزار نفر از جمعیت بالای ۶۰ سال استان نسبت به دریافت دوز سوم اقدام کردند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از واجدین شرایط خواست  چنانچه چهار ماه از دریافت دوز دوم واکسن آنان گذشته جهت دریافت دوز بوستر اقدام کنند د و گفت: کلیه ۴۰۰ پایگاه واکسیناسیون استان گیلان آماده تزریق دوز سوم به افراد بالای ۶۰ سال است.

مهرابیان، با اشاره به زنگ خطر شیوع سویه جدید کرونا در کشور و استان، یادآور شد: خوشبختانه تا این لحظه شواهدی دال بر شیوع ویروس امیکرون در ایران و گیلان نداریم، اما با توجه به قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس لزوم پرهیز از عادی انگاری و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی وجود دارد.

وی از بستری شدن ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی روز گذشته در گیلان خبر داد و گفت: در مجموع ۲۲۷ بیمار کرونایی بستری داریم و حال ۵۴ نفر وخیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *