برداشت برگ‌های دارویی آلوئه ورا در گیلان برداشت گیاه دارویی آلوئه ورا از ۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۱۶۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود.
علی موسوی افزود: ۷۹ کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و فروش برگ‌های گیاه آلوئه ورا ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کنند.
وی با بیان اینکه کشاورزان از هر هزار متر مربع سالانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند گفت: به ازای هر هکتار ۲۴۰تن برگ گیاه دارویی آلوئه ورا برداشت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان افزود: بوته آلوئه ورا همانند بوته‌های چای دائمی است و کشاورزان می‌توانند در سال ۴ بار برگ این گیاه را برداشت کنند.
سید علی موسوی گفت: برگ‌های برداشت شده آلوئه ورا به کشور‌های عراق، آسیای میانه و کشور‌های حاشیه خزر و همچنین به شرکت‌های فرآور این گیاه در استان‌های گیلان، خراسان رضوی و البرز و برای فروش در عطاری‌ها به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.
وی با اعلام اینکه این گیاه در شریط گلخانه‌ای در ۱۱شهرستان استان کاشته شده است گفت: شهرستان فومن با داشتن بیش از ۲هکتار بیشترین سطح زیرکشت این گیاه جادویی را دارد.
عمر گیاه آلوئه ورا ۳سال است و از طریق پا جوش تکثیر پیدا می‌کند.
گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.
اگرچه این گیاه با مناطق گرم و مرطوب سازگاری است، اما در مناطق مختلف ایران گلخانه‌ای کشت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *