رئیس اداره منابع طبیعی رودبار خبر داد رفع تصرف ۵ هکتاری از اراضی ملی رودبار

به گزارش آوای جنگل نیوز
رئیس اداره منابع طبیعی رودبار، از رفع تصرف ۵۲ هزار متر مربعی از اراضی ملی یک دهستان خبر داد و گفت: با جدیت در پی مجازات متخلفان هستیم و قانون در برخورد با این متخلفین از هیچ مجازاتی دریغ نخواهد کرد.

امیر قاسمی از رفع تصرف اراضی ملی خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار بیش از ۵۲ هزار مترمربع از اراضی ملی را در منطقه کوکنه دهستان شهربیجار از چند متخلف پس گرفتند.

وی همچنین از تخریب چهار بنای تازه احداث غیر مجاز در اراضی ملی منطقه سی دشت رحمت آباد توسط مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار خبر داد و افزود: متصرفان عرصه های مورد نظر را با سیم خاردار، فنس و پرچین محصور کرده بودند که براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و احکام قضایی، همه آثار تصرف جمع آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار ادامه داد: کارشناسان ارزش کل عرصه های رفع تصرف شده را بیش از پنج میلیارد تومان برآورد کردند.

قاسمی، با اشاره به معرفی متخلفان به مرجع قضایی، تصریح کرد: با جدیت در پی مجازات متخلفان هستیم و قانون در برخورد با این متخلفین از هیچ مجازاتی دریغ نخواهد کرد.

وی در ادامه از کشف و ضبط یک دستگاه نیسان با بار چوب آلات جنگلی غیر مجاز خبر داد و عنوان کرد: چوب آلات بازداشتی از گونه گردو بوده و خودروی متخلف نیز بازداشت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی رودبار همچنین یادآور شد: برای جلوگیری از ورود افراد به اراضی ملی و در نتیجه جلوگیری از قاچاق چوب های جنگلی در مناطق مازیان – نقله بر(رستم آباد) راه های غیر مجاز این مناطق با هماهنگی دهیار و شورای اسلامی منطقه توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار مسدود شد.

قاسمی اضافه کرد: شهرستان رودبار دارای حدود ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شامل ۱۲۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۸۰ هزار هکتار اراضی مرتعی است.
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *