افزایش موارد جهانی ابتلا به “سل” برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته

تعداد موارد جهانی ابتلا به بیماری “سل” برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای جنگل نیوز؛ تعداد موارد جهانی ابتلا به بیماری “سل” برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است؛ بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱۰٫۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ به سل مبتلا شدند که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۴٫۵ درصدی داشته است و تعداد افرادی که بر اثر سل جان خود را از دست داده‌اند به ۱٫۶ میلیون نفر افزایش یافته است زیرا بسیاری از مردم در طول شیوع کرونا قادر به تشخیص یا دریافت درمان نبوده‌اند.

بنا بر گزارش این سازمان، بار سل مقاوم به دارو نیز بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، سه درصد افزایش یافته است.

دکتر لوسیکا دیتیو، مدیر اجرایی “مشارکت در توقف بیماری سل” گفته است: الان روشن شده است که ما اکنون با یک بیماری مواجه‌ایم که کاملاً نادیده گرفته شده است و از طریق هوا منتقل می‌شود و وضعیت بسیار خطرناکی داریم که در دو سال گذشته تعداد موارد ابتلا به سل افزایش یافته است.

وی افزود:‌ علی‌رغم این روند صعودی تکان‌دهنده مرگ و میر سل و نرخ عفونت با آن، بودجه در نظر گرفته شده برای مبارزه با سل در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز کاهش یافته است.

بر اساس گزارش گاردین، کل بودجه جهانی برای تحقیقات سل در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۹۱۵ میلیون دلار بود که بسیار کمتر از هدف تعیین شده توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۸ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *