توزیع بیش از ۱۱ هزار تن کود شیمیایی یارانه‌ای در گیلان

کیوان حسن‌پور لسکو کلایه اظهار کرد: در تأمین کود و نهاده‌های کشاورزی هیچ مشکلی وجود ندارد و شالیکاران نگران کود مورد نیاز خود نباشند.

وی از توزیع ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن کود شیمیایی یارانه‌ای در گیلان خبر داد و افزود: از این میزان، ۹ هزار و ۱۸۵ تن اوره، هزار و ۷۶ تن سوپر فسفات تریپل و هزار و ۴۴۲ تن سولفات و کلرور بین کشاورزان استان توزیع شده‌است.

سرپرست تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه حدود ۲۱ هزار تن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای برای توزیع بین شالیکاران گیلان خریداری شده است، اضافه کرد: از این میزان ۱۵ هزار و ۹۱۱ تن اوره، ۲ هزار و ۴۳۳ تن سوپر فسفات تریپل و ۲ هزار و ۵۶۵ تن سولفات و کلرورپتاسیم است.

حسن پور با اشاره به اینکه حدود ۱۸ تن انواع کود شیمیایی در انبارها آماده توزیع بین کشاورزان است، گفت: تا پایان دوره کشت برنج ۳۰ هزار تن انواع کود یارانه‌ای دیگر، خریداری و در اختیار شالیکاران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی مسئول توزیع حواله کود یارانه‌ای است، افزود: از این‌رو باید حواله را جهاد کشاورزی صادر کند.

سرپرست تعاون روستایی گیلان با اشاره به قیمت کود شیمیایی یارانه‌ای بیان کرد: قیمت فروش هر کیلوگرم اوره ۳۰ هزار ریال، هر کیلوگرم سوپر فسفات ۱۱۰ هزار ریال، سولفات پتاسیم ۱۲۵ هزار ریال و کلرور پتاسیم ۱۱۵ هزار ریال است.

حسن پور با بیان اینکه توزیع کود یارانه‌ای تقریباً تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد، اضافه کرد: تا زمانی که کشاورزان متقاضی، کود یارانه‌ای دریافت نکرده باشند، توزیع را ادامه می‌دهیم و اجازه توزیع کودغیریارانه‌ای را نخواهیم داد مگر آنکه به درخواست کشاورز باشد.

خرید ۶۹۰ تن برگ سبز چای

وی در بخش دیگر این گفتگو، افزود: ۲ کارخانه چایسازی تا کنون حدود ۶۹۰ تن برگ سبز چای درجه یک و ۲ را با قیمت تضمینی از چایکاران خریداری کرده‌اند.

سرپرست تعاون روستایی گیلان ادامه داد: ارزش این مقدار برگ سبز بیش از ۹ میلیارد ریال است و از این میزان برگ سبز ۱۵۲ تن چای خشک تولید شده است.

حسن پور با تاکید بر کیفی سازی برگ سبز چای، بیان کرد: برای ارتقای کیفیت چای خشک تولیدی این کارخانجات، به عنوان تشویق، برای هر کیلوگرم برگ سبز چای کیفی که به این کارخانه‌ها تحویل داده می‌شود، ۱۰ تا ۲۵ هزار ریال بالاتر از نرخ مصوب به چایکاران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پرداخت بیش از ۷ میلیارد ریال از بهای برگ سبز خریداری شده از چایکاران در تعهد ۲ کارخانه چایسازی است، که پس از واریز آن در وجه سازمان چای کشور، به چایکاران گیلانی پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *