جهاددانشگاهی ایده‌ها را به اراده تبدیل کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: جهاددانشگاهی قدمتی به اندازه انقلاب دارد و از روزی که وارد عرصه شد ایده‌ها را به اراده تبدیل کرد.

آیت‌الله رسول فلاحتی  در دیدار با دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سعید کاظمی آشتیانی از پژوهشگران برجسته جهاددانشگاهی، اظهار کرد: ایشان از جوانان خوش‌فکر، فیلسوف، عارف و محقق بود که خدمات و پژوهش‌های ایشان همچنان باقی است.

وی افزود: جهاددانشگاهی قدمتی به اندازه انقلاب دارد امروز اگر مراکز فناوری مثل پارک‌های علم و فناوری، پژوهشکده‌های تحقیقاتی و مراکز درمان ناباروری توفیقاتی دارند، همه از فروع متعلق به جهاددانشگاهی است، لذا از روزی که وارد عرصه شد ایده‌ها را به اراده تبدیل کرد.

امام جمعه رشت گفت: این سابقه انقلابی جهاددانشگاهی یک افتخار است که توانسته فناوری‌ها، تفکرات دانش بنیان و اندیشه‌های جدید را رقم بزند که منطبق بر افکار و اندیشه‌های علمی بروز دنیاست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مردم ایران لایق بهترین خدمات هستند، تصریح کرد: خدمت به مردم ایران که پاکدامن‌ترین ملت‌ها هستند، افتخار بزرگی است و جهاددانشگاهی در این عرصه بسیار تلاش کرده، تراز جامعه ایرانی و ملت ایران بالاست و در تولید بسیاری از فناوری‌ها جزو اولین‌ها هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیاری از افتخارات علمی مرهون تلاش‌های جوانان ۲۵ تا ۳۵ سال است، افزود: باید مجاهدانه، دلسوزانه و شبانه‌روزی کار کنیم، به سیاست آگاه باشیم اما سیاست‌زده نشویم.

بیان کرد: جهاددانشگاهی با توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند در عرصه کاشت، داشت و برداشت برنج نوآوری کند، تولید برنج به شیوه سنتی پاسخگو نیست و باید مکانیزاسیون شود لذا باید کار پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم با مصرف بهینه منابع آبی بیشترین تولیدات را داشته باشیم.

امام جمعه رشت گفت: امسال با وجود کاهش منابع ‌آبی بهترین تولید را داشتیم، امروز نیاز داریم تا با فناوری‌های جدید در عرصه‌های گوناگون صنعتی، زارعت، کشاورزی برنامه محور عمل کنیم و بازدهی بالا داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اولویت‌هایی در جهاددانشگاهی محور قرار گیرد که منجر به کاهش آلام جامعه شود و وابستگی به خارج را قطع کند و همچنین هر چیزی را که منجر به تحکیم پایه‌های اقتصادی، فناوری، علم و صنعت می‌شود، دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *