راه اندازی دانشکده‌های جدید در گیلان

رئیس دانشگاه گیلان از راه اندازی دو دانشکده جدید در دانشگاه گیلان خبر داد.

، فرید نجفی گفت: دانشکده‌های علوم و فنون نوین دریایی در بندر انزلی و دانشکده حفاظت از زیرساخت‌ها در پردیس دانشگاهی دانشگاه گیلان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه گیلان برای رسیدن به دانشگاه تقاضا محور و اجرای سند تحول آموزش عالی افزود: رویکرد‌های میان رشته‌ای در دانشگاه گیلان براسای ظرفیت‌های استادان، آزمایشگاه‌ها و فضا‌های فیزیکی دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه گیلان یا بیان اینکه، گیلان استانی ساحلی ست، تصریح کرد: تاکنون رشته‌های مرتبط با دریا، دریانوردی و مهندسی کشتی در این دانشگاه وجود نداشته، اما از اوایل سال گذشته برنامه ریزی‌ها برای ایجاد رشته علوم و فنون نوین دریایی و مهندسی کشتی آغاز شد.

فرید نجفی، زیرساخت‌های این دانشگاه در بندرانزلی را برای راه اندازی گرایش‌های دریانوردی (عرشه و ناوبری)، مهندسی موتور کشتی، مهندسی برق کشتی، اقتصاد دریا محور، حقوق دریا، گمرک در بنادر، آلودگی دریا و سایر گرایش‌های مرتبط با علوم و فنون دریایی مناسب دانست.

وی همچنین راه اندازی رشته حفاظت از زیرساخت‌ها را، بخشی از برنامه سازمان پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیداتی همچون امنیت غذایی و حملات سایبری اعلام کرد و گفت: تخصص‌های بین رشته‌ای برای راه اندازی دانشکده حفاظت از زیرساخت ها، در گروه‌های فنی، کشاورزی، منابع طبیعی، علوم ریاضی وعلوم پایه دانشگاه گیلان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *