ورود بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان: از ابتدای تیر امسال تاکنون بیش از ۱۰ میلیون گردشگر از مرز زمینی و هوایی به استان وارد شدند.

ولی جهانی گفت : از ابتدای تیر امسال تاکنون ، ۱۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۴۲ گردشگر از مرز زمینی و هوایی به استان وراد شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه گیلان به جهت قابلیت‌های تاریخی و گردشگری گیلان، این استان شمالی در ایام تعطیلات میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از استان‌های دور و نزدیک است ، افزود : از ابتدای فصل تابستان تاکنون بیش از ۸ میلیون نفر شب گردشگر در مجتمع‌های گردشگری استان اقامت کردند.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان ، اضافه کرد : برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های متنوع در نقاط مختلف گیلان باعث شناسایی و رونق فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری شده است.

 

ولی جهانی با بیان اینکه در استان ۱۵۶ بومگردی فعال وجود دارد، افزود: همچنین ۳ هزار و ۵۵۴ واحد فعال گردشگری در گیلان وجود دارد که ۳۸۲ مورد آن‌ها بین راهی هستند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *