۹۱ اتهام ترامپ در قالب ۴ پرونده قضایی ترامپ هم اکنون در چهار پرونده قضایی اش در دادستانی فدرال و دادستانی‌های ایالت‌های نیویورک، فلوریدا و جورجیا در مجموع با ۹۱ اتهام جداگانه کیفری، جنایی و مدنی روبروست.

ترامپ هم اکنون در چهار پرونده قضایی اش در دادستانی فدرال و دادستانی‌های ایالت‌های نیویورک، فلوریدا و جورجیا در مجموع با ۹۱ اتهام جداگانه کیفری، جنایی و مدنی روبروست.

در دادستانی ایالت فلوریدای آمریکا برای ترامپ یک کیفرخواست ۹۷ صفحه صادر شده و براین اساس حتی حکم بازداشت او هم صادر شده، اما به او مهلت داده شده که حداکثر تا روز جمعه سوم شهریور خودش را به دادگاه شهرستان فولتون ایالت جورجیا تسلیم کند.

فانی ویلیتس دادستان فولتون در این باره گفت: این کیفرخواست، درباره یک توطئه جنایتکارانه برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ درایالت جورجیاست. در این کیفرخواست، ۴۱ فقره جنایت ذکر شده و علاوه بر ترامپ، نام ۱۸ متهم دیگر هم در آن مطرح است که به او کمک کرده اند تا به هدف غیرقانونی باند جنایتکارش برای ابطال انتخابات و تسخیر ریاست جمهوری برسد.

جان لاینس تحلیلگر سیاسی هم در این باره می‌گوید: براساس کیفرخواست، ۱۹ متهم از جمله دونالد ترامپ، بخشی از یک تلاش غیرقانونی برای سرنگونی هستند. به نظر من این پرونده، بزرگترین مشکل او خواهد بود. چون به طور جدی متهم به تلاش جنایتکارانه برای شورش و اقدام غیرقانونی به منظور سرنگونی دولت منتخب است. این، بزرگترین توطئه برای فعالیت غیرقانونی در سطوح ارشد حکومت آمریکاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *