سازمان هواشناسی با پیش بینی رگبار باران، وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک، برای بخش هایی از کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.

نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، از جمعه ۲۷ تا یک‌شنبه ۲۹ مرداد، در مناطقی از کشور رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعدوبرق،وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و بارش احتمالی تگرگ رخ خواهد داد.

به طور دقیق تر این مناطق عبارتند از:

جمعه: شمال آذربایجان غربی، شمال و شمال شرق خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان
شنبه: آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات شمالی قزوین، ارتفاعات مازندران، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات شمالی چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان و جنوب فارس
یک‌شنبه: آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات غرب هرمزگان، جنوب فارس، ارتفاعات خوزستان، جنوب شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، مازندران، گلستان و گیلانبر این اساس بروز مخاطرات احتمالی همچون آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه های فصلی، ایراد آسیب به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال و وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی دور از ذهن نیست.

احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی به هموطنان توصیه می شود.

همچنین لازم است عشایر هنگام جابجایی احتیاط نمایند؛ دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آمادگی باشند؛ دهانه پل‌ها پاک‌سازی، کانال‌ها و آب‌روها لایروبی و در فعالیت‌های کشاورزی اعمال محدودیت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *