مهرداد گودرزوند گفت :مشکلات کشور با اصلاح نظام مالیاتی حل می‌شود مشکلات کشور با اصلاح نظام مالیاتی حل می‌شود

مهرداد گودرزوند چگینی ، درباره اولویت هایی که دولت سیزدهم در سال سوم فعالیت خود باید به آنها بپردازد، بیان کرد: دولت چندین کار را باید در ادامه راه در اولویت خود قرار دهد؛ اولین کار این است که صادرات فرآورده های نفتی را با کشورهایی که امروز با تلاش دولت هم پیمان ما هستند -در شانگهای و بریکس- را به نحوی پیش ببرد که شاهد بازگشت درآمدهای آن از طریق بانک ها به کشور باشیم و اثر این تلاش در زندگی مردم دیده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر کنترل و نظارت بر فعالیت شرکت های دولتی از دیگر اقداماتی است که دولت باید با اولویت دنبال کند و از نظر بنده اگر دولت در مسیری که اکنون قرار گرفته است، بتواند نظارت دقیق تری بر شرکت های دولتی داشته باشد، بخشی از تورم کنترل خواهد شد.

دولت باید تمرکز بیشتری بر تامین کالاهای اساسی داشته باشد

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با تلاش های دولت شاخص فروش نفت و توسعه ارتباطات با جامعه جهانی مسیر خوبی را طی می کند که مردم باید اثرش را ببینند. برای امیدواری مردم، دولت باید تمرکز بیشتری بر تامین کالاهای اساسی داشته باشد. نهاده های کشاورزی و دامی باید به موقع وارد کشور شده و توزیع شود. از سوی دیگر باید بر قیمت ها نظارت شود. با پیمودن این مسیر هم شاهد کنترل تورم خواهیم بود و هم افزایش تولید اتفاق می افتد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تاکید کرد: اولویت بعدی دولت باید توجه به پروژه های عمرانی باشد که از نظر بنده اکنون مسیر خوبی را طی می کند اما باید تخصیص اعتبارات بر اساس عدالت در سراسر کشور باشد. از سوی دیگر در حوزه عدالت اجتماعی نیز دولت باید به یارانه ها توجه داشته باشد. به نظر می رسد اکنون توزیع منابع کشور به خوبی صورت نمی گیرد، اگر توزیع منابع به درستی باشد خود به خود عدالت اجتماعی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

جلوگیری از فرار مالیاتی راهی برای ارتقای عدالت اجتماعی است

وی افزود: اگر منابع به درستی توزیع شود و نظام مالیاتی به سمت جلوگیری از فرار مالیاتی نه افزایش مالیات حرکت کند شاهد ارتقای عدالت اجتماعی خواهیم بود. امروز هرچه تورم بالا می رود بر اساس آن نیز مالیات گرفته می شود در حالی که این امر خود زمینه افزایش تورم را در جامعه فراهم می کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگر نظام مالیاتی اصلاح شده و مالیات بر اساس عدالت اخذ شود، قطعا بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد، از سوی دیگر اگر مالیات بر اساس کشش جامعه دریافت شود و ما از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم، گام دیگر در جهت ارتقای عدالت اجتماعی برداشته ایم. از سوی دیگر باید افرادی که از فرهنگ مالیاتی حمایت می کنند، تشویق شوند.

گودرزوند چگینی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع یارانه ها نیز بنا بود تا چند دهکی که زندگی مناسبی دارند و بالای خط فقر قرار گرفته اند، یارانه دریافت نکنند و افرادی که واقعا نیازمند هستند، یارانه دریافت کنند که آنها را از جنبه حداقل های زندگی تامین کند که این موضوع نیز باید اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *