«آرمیتا » اسم رمز نشد؛ حنای اپوزیسیون دیگر رنگی ندارد

غرب و ضد انقلاب که از ماجرای «آرمیتا» به دنبال ساختن زمینه ای برای بازتولید اغتشاش بودند،با اقدامات به موقع مراجع ذی‌صلاح و افزایش سواد رسانه ای مردم، ناکام ماندند.

ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۹ مهر سال جاری، دختر دانش آموز ۱۶ ساله، همانند ۱۶ میلیون دانش‌آموز دیگر به‌اتفاق دو نفر از دوستانش به ایستگاه مترو شهدای تهران رفت تا راهی مدرسه شود. اما «زمین افتادن» آرمیتا، نقطه عطف ویرانی طلبانی شده است که آرزوی آشوب و اغتشاش در ایران را دارند.

رسانه‌های ضدایران طی چند روز اخیر تلاش بسیار کردند تا با بهره گیری از سوژه آرمیتا گراوند، و مشابهت سازی آن با ماجرای مهسا امینی فتنه و آشوب دیگری رقم بزنند. اما اطلاع رسانی‌های به موقع و انتشار فیلمهای متعدد از واقعیت صحنه راه را بر آنها بست.

متن داستان به استناد سخنان پدر و مادر و اظهارات دوستان و فیلم دوربین مداربسته روشن است. این دانش‌آموز به دلیل افت‌فشار، بلافاصله بعد از ورود به قطار تعادلش را از دست می‌دهد و زمین می‌افتد و چند هموطن نیز فوراً ی را به بیرون از قطار منتقل می‌کنند و در کمترین زمان اورژانس در محل رویداد حاضر شده و وی به بیمارستان منتقل می‌کنند.

اما فرا متن موضوع چیزی دیگری است که رسانه‌های فارسی معاند درصدد برجسته کردن آن و تلاش برای روایت سازی دروغ هستند تا شاید بار دیگر زمینه اغتشاش دیگری را فراهم کنند. البته طبیعی هم هست که چنین تلاشی کنند چراکه تلاش آنها در جریان اغتشاش پاییز ۱۴۰۱ پس از چند ماه به بن بست خورد و نقاب از چهره کاسبان آن فروافتاد. پس از آن نیز به‌رغم تلاش‌ها برای احیای این اغتشاش در روزهای منتهی به پاییز امسال به شکل افتضاحی فراخوان‌های اپوزیسیون شکست خورد به طوری که پس از ماه‌ها مانور و تلاش رسانه‌ای، ۲۵ مهرماه در آرامش کامل سپری شد.

از طرفی، چهره کاسبان اغتشاش که خود را حامی حقوق مردم ایران می‌دانستند اما خواستار تحریم و حمله نظامی به ایران بودند، طی چند ماه گذشته به خوبی عیان شد و همین افشای نیات پلید و کاسبکارانه آنها موجب شده است که دیگر افکار عمومی جامعه میدانی برای عرض اندام مجدد به آنها ندهند.

همچنانکه مجری یک شبکه ورشکسته با وقاحت کامل از دل اروپا و در میانه رقص و آواز، در توئیتی از مردم بابت عدم حضور در بیمارستان فجر گلایه می‌کند و می‌گوید «چرا فقط تماشاگریم؟»! شیادهایی که خود را منجی ایران می‌دانند و از آن طرف آب مردم را به هزینه دادن تشویق می‌کنند. کاسبان خون مردم که در این یکسال دستشان برای مردم ایران رو شده است و دیگر عملیات ایذایی ایران برای تحریک احساسات مردم کارساز نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *