بررسی تعطیلی شنبه‌ها در صحن علنی بعد از برنامه هفتم

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با توجه به نهایی شدن لایحه موضوع کاهش ساعات اداری و تعطیلی شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس و ارسال آن به هیئت رئیسه گفت: با اعضای هیئت رئیسه مجلس هماهنگی شده است که بعد از رسیدگی به لایحه برنامه پنج ساله هفتم این لایحه با فوریت در صحن علنی مجلس بررسی شود.

 

 به نقل از خانه ملت، حسین گودرزی، نماینده مردم درود و ازنا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: با توجه به نهایی و تصویب لایحه موضوع کاهش ساعات اداری و تعطیلی شنبه‌ها در کمیسیون و ارسال آن به هیئت رئیسه مجلس، این لایحه در نوبت رسیدگی قرار دارد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته از ابتدا به صورت عادی به مجلس آمده بود، گزارش کمیسیون نهایی و تحویل هیئت رئیسه مجلس شده و در انتظار رسیدگی در صحن علنی بود. به جهت اینکه لایحه عادی بود و با توجه به ماده ۱۰۰ آئین‌نامه داخلی، امضای ۱۱۱ نفر از نمایندگان اتخاذ شد که در خارج از نوبت رسیدگی و با اعضای هیئت رئیسه مجلس هماهنگی شده است که بلافاصله بعد از رسیدگی به لایحه برنامه پنج ساله هفتم با فوریت در صحن بررسی شود.
گودرزی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاثیر این قانون به صورت عینی و کوتاه مدت روی زندگی میلیون‌ها انسان در شهرستان‌ها منعکس خواهد شد؛ درخواست ما این است که هیئت رئیسه بررسی و تصویب آن را تسریع کنند. به ویژه اینکه در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما کل کشور پنجشنبه‌ها روز اداری است و کارمندان باید حضور پیدا کنند؛ این تناسب بر قرار و این تدبیر زودتر اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *