کسب ۸ مدال دانش‌آموزان ایرانی از مسابقات علوم و اختراعات لندن

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا از موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در کسب ۸ مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۳ خبر داد.

، مهدی رشیدی جهان؛ دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس ۲۰۲۳ به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن در تاریخ ۵ و ۶ اکتبر (۱۳ و ۱۴ مهر ماه) اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور تیم‌های برگزیده و در رشته‌های مختلف از ۳۴ کشور همراه بود که دانش‌آموزان ایرانی موفق به کسب ۸ مدال رنگارنگ شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های برگزیده از جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا به صورت غیرحضوری در مسابقات فوق شرکت داده شدند که حاصل آن ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره و یک مدال برنز و کسب جایژه ویژه توسط امیرحسین منافی از این مسابقات بود.

رشیدی جهان گفت: تیم متشکل از جواد حقی، مهراد فریدی، پارسا سجادی و آرمین توحید اصل در رشته مکاترونیک ـ امیرحسین منافی در رشته نانو شیمی و پرهام عرب‌زاده در رشته پزشکی ـ زیست‌شناسی مولکولی صاحب مدال طلای این رقابت‌ها شدند.

دبیر جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا افزود: تیم متشکل از عرشیا جنت مکان، اراد قاسمی، امیرحسین آزمون، محمدرضا فضلی و امیر جوادپورخوش سادات در رشته فنی مهندسی ـ تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی در رشته فناوری اطلاعات و مانی مصلی در رشته علوم زیستی و پزشکی به مدال نقره پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس ۲۰۲۳ دست یافتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *