مسئول سیاسی سپاه‌ ناحیه‌ رودبار: ایام شهادت این بانوی بزرگ فرصتی است که گوشه هایی از حیات فردی ،‌اجتماعی و حتی سیاسی ایشان بازگو شود.

مسئول سیاسی سپاه‌ ناحیه‌ رودبار برادر پاسدار امیرحسین صبوری در گفت‌وگو با هفته نامه آوای جنگل به شخصیت سیاسی حضرت زهرا( س )و مبارزه با جنگ روایت هاتوسط ایشان پرداخت وگفت:

 

یکی از شخصیت هایی که می تواند الگوی مناسبی برای مردم جامعه ما باشد ،‌حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) است. کسی که امام زمان (عج) او را الگوی خود معرفی می کند .

ایام شهادت این بانوی بزرگ فرصتی است که گوشه هایی از حیات فردی ،‌اجتماعی و حتی سیاسی ایشان بازگو شود.

حضرت زهرا (س) در حالی که در تربیت فرزندان و خانه داری نمونه کاملی است اما به موقع نیاز حضور در صحنه سیاسی و اجتماعی را دارد و حمایت از پیامبر گرامی اسلام (ص) و همچنین ولایت مولا علی (ع) خود گواه روشنی در فعالیت های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) است.

چند نمونه از فعالیت های حضرت زهرا

افشاگری در دفاع از امامت در مورد غدیر خم

آسیب شناسی و آفت زدایی که می‌شود اشاره به خطبه حضرت زهرا در مسجد برای مهاجرین و انصارنمود واشاره به نفاق و…

رفتار حضرت زهرا  (س) نشان می دهد که انسان بایستی مَشْی سیاسی داشته باشد. مشی سیاسی هم با مشی عبادی هیچ منافات ندارد. به این دلیل است که حضرت امام (ره) در تحریرالوسیله می فرماید: این هایی که می گویند دین بدونِ سیاست، نه دین را می شناسند و نه سیاست را. چون دین حدود دارد، تجارت دارد، قضاوت دارد، امامت دارد، برائت دارد، نفی سلطه کافر دارد، همه اینها می شود سیاست. لذا مشی سیاسی حضرت زهرا  (س)تلاش وسعی از راه های مختلف، احتجاج، سخنرانی، گریه، توبیخ، وصیت سیاسی، بی اعتنایی، راه ندادن به خانه و همه، حکایت از هوش سرشار و معرفت سیاسی ایشان دارد. ایشان با شیوه های مختلف به مسلمانان و به شیعیان تفهیم کرد که من مدافع امیرالمؤمنین و مدافع ولایت و اسلام هستم، شما نیز این گونه باشید.

صدیقه طاهره الگویی برجسته در تمرین ولایتمداری و ولایت پذیری هستند

حضرت زهرا(س) عنایت ویژه ای به مسأله دفاع از امامت و ولایت امام علی(ع) داشت و به عنوان یک وظیفه اجتماعی در قالب های مختلف روی آن اهتمام و جدیّت می ورزید.

 

صبوری افزود : صدّیقه طاهره(س) حرکت و هدایت انسان ها را بدون امام، سکون می دانست و زمامداری زیان آلود و باطل نااهلان را باعث دور ماندن مردم از مسیر «صراط مستقیم» می دانست. بدین جهت دفاع از مقام امامت را سرلوحه مسؤولیت های خویش قرار داده بود و با تمام توان به ارائه رهنمودهای شایسته و مبارزه باتحریف و جنگ روایت های علیه امامت می پرداخت. او کتاب فضائل علی(ع) را در پنج محور بنیادین گشود تا فردا و فرداها همگان با مطالعه گفتار گران بار وی پی به حقایق هستی برند و راه را از بی راه ها تشخیص دهند.

وی افزود حضرت فاطمه الزهرا (س )مبارز جنگ روایت های زمان خود بوده :رسانه و فنون های رسانه به اعتقادات و اصول های اعتقادی حمله ور می‌شوند ولی چون این جنگ با اراده ها و ادراک کار داردکه ملموس نیست تحریف و دروغ پراکنی از فنون برجسته آن زمان بوده که در تخریب جایگاه ولایت و امامت در جنگ روایت بوده که دشمن با تمام ابزار خود در وسط میدان خواهد آمد تا بتواند زمینه ای که در تغیر باور ها و نگرش ها انجام داده مسیر و سوق دهد و چون ذهن ها را برای کاشت مطالب دروغ آماده کرده است به راحتی کارخویش را پیش می‌برد.

امیرحسین صبوری در آخر اضافه کرد سیره حضرت زهرا(س) درسی بزرگ برای ما در این زمان است که تمرین ولایت پذیری و ولایت مداری را داشته باشیم که تا زمان ظهور در مقابل تحریف و جنگ رسانه ای که با قوت بیشتر خواهد بود از ولایت دفاع کنیم و پشت ولایت بمانیم رستگاری ما در این کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *