چهلمین سد ساخته شده در دولت تدبیر و امید افتتاح می‌شود

وزیر نیرو از افتتاح چهلمین سد ساخته شده در دولت تدبیر و امید با ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام خبر داد.

 

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به آخرین تصمیمات روز‌های کرونایی در وزارت نیرو، اظهار کرد: مدتی قبل اشاره شد همکاران ما در صنعت آب و برق در کنار کادر درمانی مشغول فعالیت هستند، چون مسئله آب اهمیت زیادی در ارتقای سطح بهداشتی عمومی دارد، خوشبختانه هیچ گونه مشکلی خاصی نداریم، مردم هم همراهی خوب در مصرف صحیح آب و برق دارند.

وزیر نیرو افزود: مراقبت‌های خود ما از مجموعه واحد تولیدی بسیار مهم است، در وهله اول باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
امیدوارم قطار پویش هر هفته الف-ب- ایران فردا ایستگاه آن استان ایلام است. یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های وزارت نیرو است. سد مخزنی شهدای ایلام فردا افتتاح می‌شود، چهلمین سد در دولت تدبیر و امید به بهره برداری می‌رسد.

اردکانیان  ادامه داد: این سد بخش مهمی از آب صنعت را تأمین می‌کند تا بتوان از آب چشمه‌ای که در حال حاضر برای صنعت استفاده می‌شود، در بخش شرب استفاده کرد که این اقدام اثر مثبتی بر کیفیت آب شرب و پایداری آن در استان ایلام دارد. علاوه بر این پروژه، ۲۲ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری زهکشی انشاالله فردا در دشت فکه افتتاح خواهد شد که با این رقم، جمع شبکه‌های آبیاری زهکشی در این دولت به ۳۰۱ هزار هکتار می‌رسد.

او ادامه داد:  به ازای هر ۲ هکتار آبیاری زهکشی، یک اشتغال ایجاد می‌شود؛ یعنی تابحال از این محل ۱۵۰ هزار اشتغال فراهم شده و امیدواریم این روند ادامه پیدا خواهد کرد به ویژه در سال جهش تولید و نقش مهمی که شبکه‌های زهکشی و آبیاری در افزایش کیفیت محصولات کشاورزی دارند، البته در استان ایلام یک هدف جمعی دیگر که از محل بهره‌برداری این شبکه‌ها حاصل خواهد شد، کنترل کانون‌های محلی ریزگرد‌ها است که از این حیث نیز اثر بسیار خوبی خواهد داشت. همچنین برای این دو طرح در مجموع ۱،۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم برای هموطنان مرزدار ما مبارک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *