لحظه به لحظه با اعتراضات آمریکا؛ از بسته شدن کاخ سفید تا افزایش دامنه اعتراضات به چندین شهر دیگر و بازداشت های گسترده/ادامه اعتراضات و حمله به فروشگاه ها در مینیاپولیس باوجود منع آمد و شد

اعتراضات در آمریکا بعد از قتل جوان سیاه پوست توسط پلیس آمریکا ادامه دارد و چندین شهر دیگر را هم در برگرفته است. پلیس افراد زیادی را دستگیر کرده است و معترضان خشمگین دست به تخریب اماکن و  آتش زدن خودروی پلیس زده اند.در مینیاپولیس با وجود قانون منع آمد و شد اعتراضات همچنان ادامه دارد.

به نقل از آرتی عربی، کشته شدن یک جوان سیاه پوست آفریقایی-آمریکایی غیر مسلح به نام «جورج فلوید» به دست یک افسر پلیس، در شهر مینیاپولیس اعتراض های گسترده و خشونت آمیزی را در پی داشته است.

همچنان در چند شهر آمریکا درگیری های بین سیاه پوستان معترض با پلیس وجود دارد و حتی در شهر مینیاپولیس قانون منع آمد و شد شبانه وضع شده است.

اعتراضات و درگیری ها در آمریکا تنها محدود به مینیاپولیس نمی شود.

آرتی عربی به بررسی آخرین تحولات از اعتراضات آمریکا می پردازد و نوشت:

دامنه اعتراضات در آمریکا بعد از کشته شدن « جورج فلوید» توسط پلیس ادامه دارد و از صبح امروز شنبه چند ایالت جدید را هم در برگرفته است.

بسته شدن درهای کاخ سفید در پی شدت گرفتن اعتراضات

شبکه سی ان ان آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید در پی برگزاری اعتراضات در اطراف آن، بسته شد.

طبق اعلام سی ان ان نیروهای واکنش سریع آمریکا کاخ سفید را به دلیل برگزاری اعتراضات شدید آمریکایی ها در بیرون آن، بستند و ورود و و خروج به آن ممنوع کردند.

تاراج و غارت در مینیاپولیس با وجود قانون منع آمد و شد

«جیکوب فری»، شهردار «مینیاپولیس»، بزرگترین شهر ایالت مرزی مینه سوتا در شمال این کشور که به دنبال کشته شدن یک جوان سیاه پوست غیر مسلح به نام «جورج فلوید» به دست یک افسر پلیس، از سه روز پیش شاهد ناآرامی است، روز جمعه به وقت محلی از برقراری مقررات منع رفت و آمد شبانه خبر داد.

بنا بر اعلام فری، مقررات منع رفت و آمد در مینیاپولیس همه اماکن عمومی از جمله خیابان های شهر را در بر می گیرد و زمان برقراری آن نیز از ساعت هشت شب تا شش صبح شب های جمعه و شنبه به وقت محلی است.

باوجود آنکه پلیس در شهر مینیاپولیس قانون منع آمد و شد وضع کرده است اما تظاهرات گسترده در این شهر ادامه دارد و تظاهر کنندگان با در دست داشتن دست نوشته های خواستار محاکمه قاتلان جورج فلوید هستند.

طبق اعلام خبرنگار نوفوستی بعضی از تظاهر کنندگان از مسیر اصلی اعتراضات فاصله گرفتند و به فروشگاه یک پمپ بنزین و همچنین یک فروشگاه مواد غذایی حمله بردند و با شکستن موانع ایجاد شده به تاراج وسایل دست زدند.

درگیری تظاهر کنندگان با پلیس در دالاس

پلیس دالاس تلاش کرد تا تظاهرات شب جمعه مسالمت آمیز باشد و هیچ درگیری را به دنبال نداشته باشد.

رنیه هول فرمانده پلیس در دالاس در خطاب به یکی از تظاهر کنندگان گفت: ما خیابان ها را به تو می دهیم اما اجازه نداری که افسر ما را لمس کنید.

در این شهر پلیس بعد از آنکه تظاهر کنندگان هشدارهای امنیتی را نادیده گرفتند و خود را به نیروهای پلیس نزدیک کردند به طرف آنها گاز اشک آور شلیک کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که تظاهرات به خاطر قتل « جورج فلوید» در چندین شهر آمریکا مثل نیوریوک، آتلانتا، جورجیا، نئو مکزیکو، فونتانا، سن خوزه، کالیفورنیا، تکزاس و هیوستن به خشونت و درگیری پلیس با معترضان منجر شده است تا جایکه تخریب اماکن و بازداشت های را در این ایالت ها به دنبال داشته است.

NBC NEWS: پلیس آمریکا بیش از ۵۰ نفر را بازداشت کرده است

یک مقام بلند پایه در پلیس نیویورک گفت که چند افسر زخمی شده اند تا جایکه دچار خونریزی از ناحیه بینی و شکسته شدن دندان و یا جراحت های دیگر شده اند.

نیویورک… آتش زدن خودروی پلیس

 

آتش سوزی در نزدیکی Centennial Olympic Park در آتلانتا

طبق ویدئویی که CNN منتشر کرد یک اتومبیل در نزدیکی پارک المپیک سینتینیال به آتش کشیده شد.

این دومین اتومبیلی است که از زمان آغاز جریان اعتراضات در نزدیکی مرکز CNN آتش زده می شود.

خانواده قربانی خواستار تشدید اتهام علیه قاتل

براساس بیانیه اعضای خانواده که توسط وکیل آنها بن کرامپ خوانده شده، خانواده «جورج فلوید» آمریکایی آفریقایی تبار که در حین بازداشت پلیس در مینیاپولیس کشته شد خواستار برخورد جدی تر با پلیس قاتل بازداشت شده هستند.

دادگاهی شدن پلیس متهم در مینیاپولیس

انتظار می رود که افسر متهم به قتل جورج فلوید روز دوشنبه در مینیاپولیس دادگاهی شود.

طبق اعلام منابع خبری قرار است که این پلیس که نام او دراک کافئین است روز دوشنبه برای نخستین بار دادگاهی شود. او به همراه سه افسر دیگر به نام های تو تائو ، توماس لین و الکساندر کونیگ از کار اخراج شده اند.

شهردار آتلانتا: این دیگر اعتراض نیست. وارد مرحله آشوب و بی نظمی شده ایم

کیشا لانز بوتمز شهردار آتلانتا در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان اعتراضات روز جمعه در این ایالت  که به خشونت منجر شد،گفت: تظاهر کنندگان باید به خانه برگردند. شهر چهره دیگری به خود گرفته است و آنچه که می بینیم دیگر آتلانتا نیست.این اعتراض نیست. این با ارزش های مارتین لوتر کینگ فاصله دارد. این یک بی نظمی و آشوب است و نه اعتراض. اعتراضات هدفی دارد. حتی وقتی که دکتر مارتین لوتر کینگ ترور شد چهره شهر ما اینگونه نشد. اگر خواستار تغییر آمریکا هستید بروید و از طریق رای گیری این کار را انجام دهید. این تغییری است که کشور به آن نیاز دارد. اگر به شهرت اهمیت می دهی لطفا به خانه برگرد.

پرتاب بمب دودزا به سمت مأموران و شخصی که در مرکز CNN بازداشت شده بودند

یک بمب دودی در حالی که آنها در داخل CNN ایستاده بودند، به طرف پلیس پرتاب شد.

در حالی که پلیس همچنان از ورود آنها به ساختمان جلوگیری می کند ، گروهی از معترضان در مقابل ورودی خیابان ماریتا ایستاده اند.

لحظه بلحظه.. العنف یجتاح الولایات الأمریکیه وأعمال نهب (تحدیث مستمر)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *