دکتر چگینی نماینده محترم شهرستان رودبار: هر صحبتی که بیان کردم، محور من خواهد بود

دکتر چگینی نماینده محترم شهرستان رودبار:
هر صحبتی که بیان کردم، محور من خواهد بود

اختصاصی آوای جنگل/ فرشته بریدک

ضیایی، فرماندار رودبار:

زمین خواری توسط افراد غیر بومی یک تهدید است

جلسه شورای اداری بخش رحمت آباد و بلو کات با حضور نماینده مجلس، فرماندار رودبار، بخشدار رحمت آباد وبلوکات، دهیاران وشورا روستاهای مختلف شهرستان رودباربا رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات آموزش پروش توتکابن برگزار شد.
فرماندار رودبار دراولین جلسه مشترک شورای اداری رحمت آباد وبلوکات ازجمله مشکلات شاخص بخش رحمت آباد و بلوکات را رانش زمین، بالا بردن پلاس لوله گاز، پسماند، بوم گردی ، زباله، و زمین خواری عنوان کرد.
وی به بخش زمین خواری اشاره کرد و اظهار داشت : فروش زمین ها به افراد غیر بومی برای شهرستان یک تهدید است.
علی رغم ظرفیت های بوم گردی ، گردشگری ،آب وهوا و اقلیمی که دارد افراد غیر بومی دراین منطقه زمین هایی را از ساکنین روستاها به قیمت پایین خریداری وبه قیمت بالاتر به خریدارجدید عرضه می کنند و این واقعا نگران تخریب وتهدید برای شهرستان محسوب می شود.
ضیایی خاطر نشان کرد: دولت در این زمینه، حامی دهیاران است به همین دلیل آنها باید توجه داشته باشند و اجاره ندهند تا زمین های روستاها به این آسانی فروخته شود واگر قصوریا تخلفی انجام گیرد قابل جبران و بخشش نیست و منجر به برکناری شخص خواهد شد.
دهیاران نباید اجازه دهند تا افراد غیر بومی زمین حاشیه روستاهایشان را با قیمت پایین خریداری کنند وبه ساخت وساز بپردازند.
فرماندار رودبار گفت : چون بومی شهرستان هستیم، اجازه نمی دهیم افراد غیر بومی وارد روستاهای ما شده وزمینهای آبا و اجدادی ما را تصرف کنند. ما باید این تهدید را جدی بگیریم واز میراث خود محافظت کنیم تا نسل های آینده بتوانند از این زمین ها و منابع خدادادی استفاده کنند.
نماینده عالی دولت به رانش های اخیرشهرستاند اشاره وبیا ن داشت : برآورد خسارت ها بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان است که بخش رحمت آباد وبلوکات بیشترین رانش را به خود اختصاص داده است. به همین منظور در استان باید تامین اعتبار صورت گیرد ، حداقل بخشی از اعتبار تامین شود مثل آزاد راه ، اتوبان که نیاز استانی است .
ضیایی با بیان اینکه نادیده گرفتن نیازهای شهرستان از سوی استان، بی انصافی است و سهم شهرستان آن طور که باید از سوی استان در همه حوزه ها نادیده گرفته می شود‌.
وی ادامه داد:بالا بردن پلاس لوله گاز که از نیازهای شهرستان است بیشترین خط لوله گاز را به خود اختصاص داده است هنوز اجرایی نشده وسهمی به شهرستان تعلق نگرفته است به همین منظور با پیگیرهای انجام شده قرار است امسال این امر عملی شود.
فرماندار رودبار تصریح کرد : بوم گردی یک ظرفیت است چرا که توسعه و ایجاد اشتغال را به همراه دارد.
وی با اشاره به کمبود آب برخی از روستاها افزود: مقداری از روستاهای ما کمبود آب دارند و دغدغه ما این است که برخی از روستاها آمادگی این را ندارند که عضو آبفا شوند واز طریق آبفا مشکل خود را حل کنند. باتوجه به اینکه اگر از طریق آبفا ورود کنند بیشتر مشکلات کم آبی شان حل خواهد شد.

دکتر چگینی ، نماینده شهرستان رودبار:
تمام دستگاهای اجرایی باید برنامه محور باشند
دکتر چگینی نماینده محترم شهرستان رودبار در نشست شورای اداری در جمع ودهیاران و شوراهای روستاهای رحمت آباد و بلوکات با تاکید بر اینکه مشکل مردم شهرستان نوع توزیع اعتبارات از سوی کشور است تصریح کرد:
اعتبارات حوزه راه باید به روستاها برگردد و روستا محوری؛ توسعه، استقلال، ایجاد اشتغال پرداختن به مشکلات سطح روستاها در اولویت قرار گیرد. نماینده مردم رودبار خاطر نشان کرد: دهیاران باید حمایت شوند وبرای اجرای فرامین توسعه محور در روستاها برنامه داشته باشند و برای رفع مشکل به بخشداران مراجعه کنند .ما هم در کنار فرماندار بخشداران برای جذب اعتبار پای کار خواهیم بود.

وی به رانش روستای سندس اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ سال مسیر سندس محل رفت وآمد است ولی تا به الان هیچ اقدامی جهت بهبود وضیعت این مسیر صورت نگرفته است و این جای تاسف دارد که ۵ منتخب آمدند و رفتند کاری انجام ندادند، اگر سالی یک متر مربع دیوار چینی می شد دیگر این مشکل پیش نمی آمد.
سندس، لیاول و کرماک، فاراب این سه نقطه از بخش های رانشی است که جاده سندس چون محل تردد خیل عظمیم مسافر بومی وغیر بومی است، باید بازسازی شود و باید همین امسال صورت گیرد .
نماینده عالی دولت با تاکید برا اینکه تمام دستگاهای اجرایی باید برنامه محور باشند گفت:از دستگاه های اجرایی توقع دارم تمام کارها را با برنامه ریزی و به صورت حضوری پیگیری کنند و برنامه مشخصی داشته وآن را ارائه دهند.

وی ادامه داد: تمام ارگان ها چه آموزش وپرورش، جهاد کشاورزی، دام داری وغیره باید از مربیان و معلمانی استفاده کنند که نخبگان توانمندهای شهرستان را بتوانند خود را نشان دهند. ما کشور فقیری نیستیم، شهرستانی هستیم که باید استان و کشور را حمایت کنیم.
شرکتهای صنعتی باید مشکلاتش زیر نظر متخصصان وکارگروهای تشکیل شده ومورد بررسی قرار گیرد بخشی از کارخانه جات باید فعال شوند واین امردر دوره چهارساله صورت خواهد گرفت چرا که کار نشد ندارد.
وی بیان داشت:هر صحبتی بیان کردم، محور من خواهد بود. سخنگو خودم هستم، نه اینکه دیگران ازجانب من نقل قول کنند.
دنبال این هستم که ظرفیت شهرستان رودبار و حقوق مردم شهرستان که عقب افتاده را برگردانم مشکلات را می توان حل کرد ولی باید همه دست به دست هم دهیم وهمت داشته باشیم.
گفتنی است بخشدار وبرخی ازمسئولین بخش رحمت آباد وبلوکات گزارشی را از روند اجرای برنامه های خود ارائه کردند وهمچنین پرسش پاسخ دهیاران وشوراها با فرماندار، نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی ودیگر مسئولین متولی شهرستان رودبارصورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *